Problemele din domeniul IT se pot rezolva online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Utilizatorii internetului au la dispoziţie o metodă eficientă de a desluşi "secretele" calculatorului, atât acasă, cât şi la locul de muncă Pentru cei care nu stăpânesc bine

Utilizatorii internetului au la dispoziţie o metodă eficientă de a desluşi "secretele" calculatorului, atât acasă, cât şi la locul de muncă

Pentru cei care nu stăpânesc bine cunoştinţele în domeniul calculatorului, există site-uri care oferă consultanţă online în timp real şi gratuit.

Numărul tot mai mare al utilizatorilor internetului şi multitudinea de opţiuni oferite de calculator au dus la o creştere a problemelor ce pot apărea.

Soluţiile cel mai frecvent utilizate pentru a afla răspunsuri în domeniul IT sunt de a apela la prietenii cunoscători sau de a posta întrebări pe forumuri specializate, însă, de cele mai multe ori rezolvarea vine cu răspuns întârziat. Site-ul www.intrebi.ro este, cel puţin deocamdată, singurul service gratuit, cu răspuns în timp real. Pentru a avea acces la sfaturile consultanţilor pe intrebi.ro este suficientă o înregistrare pe site.

Discuţia se poartă într-o fereastră "chat", iar rezolvările vin în timp real, în funcţie de disponibilitatea consultanţilor. Angajaţii intrebi.ro pot fi consultaţi începând de dimineaţă, de la ora 09.00, şi până la miezul nopţii.

Printre serviciile pe care site-ul le oferă se numără instalarea sau configurarea de componente sau programe noi, recomandări cu privire la softuri şi driver, optimizarea performanţelor sau configurarea unor reţele şi conexiuni la internet.

În cazul în care un utilizator nu înţelege explicaţiile consultanţilor, operatorul se poate conecta la calculatorul utilizatorului, astfel reuşind să îi rezolve problema sub supravegherea şi cu permisiunea clientului.

Conform spuselor lui Remus Marin, fondatorul site-ului, "25% dintre utilizatorii noştri folosesc funcţia <> , prin care utilizatorul permite accesul consultanţilor intrebi.ro".

Soluţiile nu îi costă pe utilizatori

În Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii există site-uri de consultanţă IT în timp real, iar acestea se bucură de succes în ceea ce priveşte numărul zilnic de vizitatori, deşi serviciul nu este gratuit. Site-ul american www.tech24.com oferă suport telefonic non-stop la preţul de 1$ pentru fiecare minut vorbit, astfel rezolvarea unei probleme putând ajunge până la 20, 30 de dolari.

Fondatorul site-ului intrebi.ro, Remus Marin, este de părere că un asemenea serviciu nu îşi păstrează utilitatea dacă percepe taxe fabuloase, el fiind adeptul gratuităţii pentru utilizator pentru a putea acoperi o plajă cât mai largă de consumatori virtuali.

"Costurile lunare încercăm să le acoperim oferind spaţiu publicitar companiilor şi site-urilor care doresc asta şi sperăm ca aceasta să fie şi soluţia pentru a obţine profit", spune Remus Marin.

"Departamentul de IT, externalizat gratuit"

Reprezentanţii site-ului de consultanţă IT nu au un target foarte bine definit. Pentru moment, orice utilizator de internet poate accesa site-ul pentru a încerca să-şi rezolve orice problemă. Pe viitor, Remus Marin ţinteşte la utilizatorul corporate, în ideea de a avea resurse necesare pentru o utilitate egală cu cea a departamentului IT din cadrul companiilor.

"Îmi doresc să pot înlocui activitatea departamentului IT din cadrul companiilor, deoarece sistemul pe care eu îl propun este mai eficient, atât din punctul de vedere al duratei de răspuns, cât şi privind costurile firmelor cu angajaţii", a explicat Remus Marin. Reprezentanţii site-ului promit pentru viitor să menţină politica "for free" şi să dezvolte pe lângă un site dedicat companiilor şi unul pentru persoanele fizice.

1 dolar

- este tariful pe care siteurile online din străinătate îl percep utilizatorilor pentru fiecare minut de consultanţă

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite