Portabilitatea numerelor încinge lupta între operatorii de telefonie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile din domeniu trebuie să pună la punct noi strategii de marketing pentru păstrarea clienţilor Posibilitatea schimbării operatorului de telefonie şi păstrarea aceluiaşi număr

Companiile din domeniu trebuie să pună la punct noi strategii de marketing pentru păstrarea clienţilor

Posibilitatea schimbării operatorului de telefonie şi păstrarea aceluiaşi număr (portabilitate) vor determina intensificarea concurenţei pe piaţă, mai ales pe segmenul de business. Mulţi clienţi, în special oameni de afaceri, sunt reticenţi în a renunţa la actualul operator pentru a trece la o ofertă mai bună, pentru că numerele lor sunt cunoscute de parteneri şi cei apropiaţi.

Conform operatorilor, păstrarea numărului de telefon nu este una dintre principalele bariere de migrare între reţele, fie că este vorba de cele de telefonie mobilă sau fixă. Utilizatorii îşi aleg operatorul în funcţie de alte criterii, precum nevoile de comunicare ale acestora, atracţia brandului, calitatea serviciilor oferite de operator, acoperirea reţelei, experienţa de utilizare a produselor şi serviciilor.

Prin urmare, furnizorii de telefonie din România nu se aşteaptă ca portabilitatea numerelor să schimbe radical preferinţele utilizatorilor. Despre costurile reale ale portabilităţii numerelor, companiile de telecomunicaţii spun că este prematură orice speculaţie, pentru că încă nu s-au încheiat acordurile între operatori pentru reglementarea aspectelor comerciale şi tehnice referitoare la decontarea pentru portare.

Departamentele de marketing vor trebui să gândească strategii prin intermediul cărora să ofere clientului noi produse şi servicii pentru a-l determina să nu aleagă oferta concurenţei.

"Având în vedere experienţa unor ţări care au trecut deja prin acest proces de implementare, portabilitatea numerelor a adus beneficii acelui operator care deţine ofertele cele mai relevante de pe piaţă", a declarat Dorin Odiaţiu, şeful Departamentului de vânzări de la Orange România.

Noul furnizor suportă costurile portabilităţii

Furnizorul acceptor plăteşte celui donor suma de 13 euro pentru fiecare client portat în reţea. În acest fel, se acoperă o mică parte din costurile pe care furnizorul donor le-a suportat prin implementarea procesului. În final, tariful pe care clientul îl va suporta pentru portarea numărului este stabilit de fiecare operator în parte şi va fi accesibil.

Portabilitatea numerelor este un serviciu destinat utilizatorilor care permite acestora să îşi păstreze acelaşi număr de telefon atunci când devin abonaţi ai altor furnizori. În momentul în care un utilizator renunţă la serviciile de telefonie oferite de un furnizor în favoarea altuia, utilizatorul nu va fi facturat de către providerul la care era deja abonat pentru portarea numărului, pentru că noul furnizor va suporta costurile determinate de portarea numărului. Noul furnizor de servicii de telefonie este cel care decide dacă va transfera utilizatorului o parte din aceste costuri.

Condiţia impusă de ANRCTI este ca, în situaţia în care furnizorul acceptor decide să perceapă utilizatorului anumite tarife, acestea să fie accesibile. "Orice utilizator va putea beneficia de portabilitate în 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este abonat. Posibilitatea abonaţilor de a-şi păstra numărul de telefon atunci când îşi schimbă furnizorul le asigură acestora o mai mare libertate de alegere şi îndepărtează o barieră importantă din calea dezvoltării concurenţei în sectorul comunicaţiilor electronice", a declarat Dan Georgescu, preşedintele ANRCTI.

Acesta a mai spus că portabilitatea va creşte deschiderea abonaţilor către noile oferte din piaţă, le va permite să aleagă oferta cea mai avantajoasă sau potrivită cu necesităţile lor şi va stimula astfel concurenţa între furnizori.

Informaţii gratuite despre cererea de schimbare

Pentru informarea corectă a utilizatorilor cu privire la procesul de portare a numerelor, companiile de telefonie vor oferi informaţii gratuit prin serviciul de relaţii cu clienţii şi au obligaţia de a transmite gratuit, în scris, la cerere, de a publica pe pagina proprie de Internet şi de a afişa sau pune la dispoziţie la oficiile comerciale cererea de portare şi procedura de depunere şi validare a cererii de portare.

Având în vedere că numerele nu vor mai putea fi asociate unei anumite reţele, companiile de telefonie au obligaţia de a asigura informarea utilizatorilor cu privire la reţeaua în care se află un anumit număr şi la tarifele percepute pentru apelurile către numărul respectiv.

Informaţiile vor fi puse la dispoziţia utilizatorilor gratuit, prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii, în scris şi prin publicarea pe pagina de Internet a companiilor de telefonie, precum şi prin alte mijloace de informare.
Serviciul de relaţii cu clienţii privind portabilitatea va trebui să fie disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.

În plus, ANRCTI a impus furnizorilor care practică tarife diferite în funcţie de reţeaua de destinaţie a apelului obligaţia de a transmite, cel puţin în cazul numerelor portate, în mod gratuit, un ton distinctiv, prin care utilizatorii să fie avertizaţi că apelul respectiv este terminat în altă reţea decât cea în care este originat apelul.
Alternativ, furnizorii care originează apeluri pot transmite, gratuit, un mesaj vocal, prin care utilizatorii finali să fie avertizaţi că numărul apelat a fost portat.

Posibilitatea de a păstra numărul de telefon atunci când schimbi furnizorul îţi asigură o mai mare libertate de alegere
Dan Georgescu,
preşedinte ANRCTI

Confuziile vor fi inerente

Portabilitatea numerelor de telefon ar putea crea, cel puţin la început, confuzie în rândul utilizatorilor. De exemplu, dacă eşti abonat al Vodafone şi alegi să te muţi la Orange, apropiaţii nu te vor percepe ca pe un abonat al celor din urmă, pentru că numerotaţia este alta decât cea cu care sunt obişnuiţi.

De fapt, în obişnuinţă rezidă marea problemă, dar şi în programul de tarifare, pentru că apelurile în reţeaua altui operator costă mai mult, comparativ cu cea a propriului provider. Probabil, singurul lucru bun este că o parte din costurile schimbării poate fi suportată de operatori, şi nu de utilizatori.

Portarea numerelor de telefonie fixă către reţele de telefonie mobilă şi invers nu va fi posibilă. Între reţelele de telefonie fixă, portarea va fi posibilă dacă furnizorul donor şi furnizorul acceptor oferă servicii şi au alocate resurse de numerotaţie în acelaşi judeţ, indiferent dacă aceste resurse sunt din acelaşi domeniu sau din domenii diferite. Toate numerele utilizate pentru servicii de telefonie mobilă pot fi portate, indiferent de tehnologia utilizată de modalitatea de plată sau de tipul de servicii furnizate.

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite