Plasmele-gigant, ultima găselniţă în industria publicităţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În hipermarketuri, în malluri sau chiar pe stradă veţi vedea ecrane-gigant pe care rulează spoturi publicitare. Această nouă modalitate de promovare începe să înlocuiască deja

În hipermarketuri, în malluri sau chiar pe stradă veţi vedea ecrane-gigant pe care rulează spoturi publicitare. Această nouă modalitate de promovare începe să înlocuiască deja bătrânul afiş

Reclama e sufletul comerţului, şi asta se vede cel mai bine în modul cum evoluează modalităţile de promovare a produselor sau serviciilor. Dacă până acum ceva timp pereţii clădirilor, gardurile sau vitrinele magazinelor erau pline de postere sau afişe care ne îndemnau să cumpărăm produsul sau serviciul respectiv, în prezent avem la îndemână televizoarele cu plasmă pe care rulează diverse spoturi publicitare.

Sistemele Digital Signage suportă imagini video ce includ grafică, animaţie şi text în continuă schimbare spre deosebire de panourile statice. Acest lucru le conferă o eficienţă mult mai mare decât a unui banner static. Conţinutul poate fi modificat într-un timp foarte scurt şi fără costuri suplimentare, inclusiv de la distanţă. Pe monitoarele LCD pot fi rulate de la simple mesaje text sau imagini statice şi până la filmuleţe publicitare întregi, cu sau fără sunet.

Unii operatori de astfel de reţele, în special cei din industria de retail, compară digital signage cu celebrele canale de televiziune care difuzează numai spoturi publicitare.

Unde sunt folosite astfel de reţele

Scăderea drastică a preţurilor televizoarelor cu plasmă sau cristale lichide şi răspândirea conexiunilor Internet au dus la o adevărată explozie a acestui tip de publicitate. Digital signage este folosit şi în alte locuri decât mall-uri sau hypermarket-uri, poate cel mai des în aeroporturi sau gări, unde sunt afişate informaţii despre zbor sau când şi de la ce linie va pleca trenul dumneavoastră.

Un alt loc în care s-ar putea să întâlniţi astfel de reţele, dacă nu la noi, cel puţin în străinătate, sunt restaurantele. Acestea vând publicitate diferitelor companii care activează în industria serviciilor, dar şi celor din afară, precum producătorii de ţigări sau băuturi răcoritoare sau alcoolice.

Tot în restaurante veţi întâlni reţele digital signage care, pe lângă spoturi publicitare, mai rulează şi date concrete despre câte mese mai sunt libere, asta ca să nu aşteptaţi o oră până ajungeţi să reuşiţi să luaţi prânzul sau cina.

Magazinele de brand sunt iar bune promotoare de astfel de reţele, unde sunt rulate numai spoturile publicitare ale diverselor modele ale companiei ce deţine magazinul. Şi farmaciile reprezintă un punct de atracţie majoră pentru cei care se ocupă de digital signage, reţea în care sunt difuzate cu preponderenţă clipuri publicitare la diverse medicamente. Conţinutul informaţiilor şi modalitatea de difuzare pot fi controlate de o sumedenie de tehnologii, pornind de la calculatoare sau playere ce pot reda astfel de imagini şi până la cele avansate, precum reţelele ce deţin monitoare în mai multe locaţii.

Conţinutul pentru acestea evident se stochează într-un calculator central ce difuzează mai departe, prin intermediul serverelor, diversele informaţii. Cea mai practică şi ieftină soluţie este cea din urmă, pentru că dintr-o singură locaţie poate fi expediat conţinut către multe puncte, ale mai multor clienţi.

Ce tehnologii sunt folosite

Un sistem digital signage este bazat pe trei niveluri diferite de echipament. În primul rand, aveţi nevoie de soluţii de vizualizare, adică ecrane LCD, LED sau plasma sau videoproiectoare, adaptate la condiţiile mediului, topografie şi cerinţele materialului prezentat. Asta pentru că un monitor instalat într-un magazin va trebui să facă faţă altor condiţii climaterice, comparativ cu un ecran gigant instalat pe stradă. Urmează echipamente de control şi soluţii software pentru procesarea conţinuturilor video, după care aveţi nevoie de echipamente de transmisie media adecvate tipului de conţinut şi a topografiei.

Echipa de tehnicieni va pune în aplicare planul conceput de proiectanţi, instalând şi configurând echipamentele de vizualizare şi comunicare necesare. După aceste operaţiuni efectuează modificările de parametri stabilite în conformitate cu condiţiile de mediu. Pregătirea nu a luat sfârşit cu achiziţionarea echipamentului, pentru că există servicii postvânzare oferite de specialişti în domeniul tehnic.

Aşa că o să aveţi parte de training pentru utilizarea echipamentelor şi operarea modificărilor de vizualizare şi conţinut asistenţă tehnică şi întreţinere pentru toate sistemele de digital signage, indiferent de problema survenită.

O companie de digital signage vă poate pune la dipoziţie reţeaua de ecrane LED outdoor, plasate în zone-cheie din oraş, caracterizate prin trafic intens şi grad de vizibilitate ridicat, prin care va puteţi difuza mesajele prin achiziţionarea de spaţiu publicitar.

Toate echipamentele din reţea sunt conectate la un server central de la care sunt controlate şi monitorizate toate terminalele, care pot fi accesate în timp real pentru a permite modificări ale condiţiilor de vizualizare şi a duratei, periodicităţii sau a poziţiei în lista video.

Dispeceratele companiilor ce oferă astfel de servicii sunt dotate cu echipamente hardware şi software de ultimă generaţie, ce gestionează conţinuturile, monitorizează parametrii de funcţionare a echipamentelor de digital signage şi sistemul de supraveghere video, care asigură protecţie împotriva vandalizării sau acoperirii accidentale a ecranelor şi oferă date statistice şi imagini directe cu traficul din zonă.

Infochioşcul, noua tendinţă

Ecranele touchscreen permit interacţiunea cu sistemele informatice direct prin atingere, fără a mai fi necesare echipamente adiţionale, cum ar fi tastatura şi mouse-ul. Pe lângă produse infochioşc standard puteţi alege şi produse customizabile, astfel încât ele să satisfacă necesităţile beneficiarilor. Domeniile de utilizare sunt vaste, dar în primul rând infochioşcurile sunt folosite pentru promovarea de produse sau servicii în cadrul expoziţiilor, show-room-urilor auto, băncilor, târgurilor specializate sau a marilor magazine.

De asemenea, infochioşcul mai poate fi folosit pentru obţinerea de informaţii exacte cu privire la formularistica necesară în instituţii publice, cum ar fi camere de comerţ, primării sau tribunale. După selectarea setului de formulare necesare, acestea se pot tipări automat. Totodată, mai sunt folosite la prezentări interactive pentru muzee, colecţii şi instituţii de artă sau informare interactivă cu posibilităţi de rezervare online, pentru clienţii firmelor de turism şi hotelurilor.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite