Piaţa românească de televiziune prin internet va înregistra o creştere cu până la 300%
0Pe o piaţă românească cu un potenţial de 10.000 de utilizatori la ora actuală doar în Bucureşti, se estimează că serviciile de televiziune high-end vor cunoaşte o creştere substanţială
Pe o piaţă românească cu un potenţial de 10.000 de utilizatori la ora actuală doar în Bucureşti, se estimează că serviciile de televiziune high-end vor cunoaşte o creştere substanţială până în 2009.
iNES, singurul provider de servicii de televiziune transmise prin intermediul internetului (IPTV) de pe piaţa românească, mizează pe o dublare a cifrei de afaceri în 2007, ca urmare a dezvoltării pieţei de profil cu un procent aflat între 200% şi 300%. Această evoluţie este una normală, având în vedere că pe piaţa europeană este aşteptată o creştere de 1.300% pentru acest tip de servicii până în 2009, de la 658.000 de utilizatori în prezent la 8,7 milioane în 2009. Piaţa românească va urma trendul internaţional, urmând să înregistreze creşteri spectaculoase, în condiţiile în care acest serviciu se adresează persoanelor cu venituri care depăşesc 1.500 euro lunar. Dezvoltarea acestui serviciu destinat utilizatorilor români este în strânsă legătură cu dezvoltarea reţelei de fibră optică securizată. La ora actuală, iNES deţine în Bucureşti o reţea cu o întindere de aproximativ 1.500 de km, aceasta extinzându-se cu fiecare instalare şi necesitând un program de investiţii continue, atât în îmbunătăţirea permanentă a ariei de acoperire, cât şi a infrastructurii de management pe care aceasta o necesită.