Piaţa românească de laptopuri va creşte anul acesta cu peste 50%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Acer estimează că vânzările de calculatoare portabile vor creşte cu 50-60% în România anul acesta, pe fondul ieftinirii acestor produse şi al interesului crescut al companiilor

Compania Acer estimează că vânzările de calculatoare portabile vor creşte cu 50-60% în România anul acesta, pe fondul ieftinirii acestor produse şi al interesului crescut al companiilor pentru laptopuri, au declarat reprezentanţii societăţii. "Cred că piaţa va creşte, la fel ca şi anul trecut, cu 50-60%, şi va depăşi 200.000 de unităţi în 2007. Unul dintre motoarele creşterii ţine şi de faptul că preţul mediu al unui notebook va continua să scadă, astfel că aceste produse vor deveni accesibile pentru categorii tot mai largi de persoane", a declarat directorul de vânzări al Acer România, Bogdan Iftemie. El a adăugat că, anul trecut, preţul mediu al unui notebook a scăzut cu aproximativ 20%. "Vânzările se vor înscrie pe o pantă ascendentă şi datorită interesului tot mai crescut al segmentului corporate pentru notebookuri. Asta pentru că angajaţii companiilor au tot mai mare nevoie de mobilitate, iar aceste calculatoare le-o oferă din plin", a adăugat Iftemie.

De asemenea, utilizarea tot mai frecventă a internetului wireless, precum şi creşterea numărului de lanţuri de retail reprezintă alte motive pentru dezvoltarea pieţei de laptopuri.

140.000 de laptopuri vândute în România în 2006

Conform unui studiu IDC, în România, în 2005, s-au vândut aproape 90.000 de unităţi notebook, iar anul trecut s-au vândut 140.000 de calculatoare portabile, în creştere cu 56% faţă de 2005. Pentru acest an, cei de la Acer România spun că vânzările vor depăşi 200.000 de unităţi. Acer a avut anul trecut 12,4% din piaţă şi a comercializat 17.000 de laptopuri. Datele IDC arată că, în 2005, ponderea laptopurilor în vânzările totale de calculatoare a fost de 15%, în timp ce anul trecut acestea au reuşit să ajungă la 21%.

Acer, lider la notebookuri în Europa

Călin Mirea, analist la IDC România, spune că întreprinderile mici şi mijlocii şi utilizatorii casnici sunt segmentele cele mai mari de clienţi pentru calculatoare portabile, în 2006, aproape 80% din totalul laptopurilor fiind cumpărate de aceste două categorii de clienţi. Compania a ocupat locul cinci cu această cotă de piaţă, iar ţinta pentru 2007 este obţinerea unei cincimi din piaţă pentru a deveni lider pe segmentul laptopuri. Reprezentantul Acer a spus că producătorul ar putea vinde în acest an 30.000-35.000 de notebookuri în România. În prezent există aproximativ cinci laptopuri la o sută de români, în timp ce, în ţările din Occident, rata de penetrare este de zece ori mai mare. Acer este compania care vinde cele mai multe calculatoare portabile în Europa, iar anul trecut a comercializat aproape 10 milioane de unităţi.

Acer şi-a întărit poziţia de lider pe piaţa notebookurilor în regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), cu o creştere de 38,8% în ultimul trimestru al anului trecut, înregistrând o cotă de piaţă de 21,6%. Concurenţii cei mai importanţi sunt HP, Dell, Fujitsu - Siemens şi Lenovo. Acer nu are vânzări directe, toate produsele companiei fiind comercializate printr-o reţea de parteneri. Înfiinţată în Taiwan acum 31 de ani, Acer este prezentă în peste 100 de ţări, raportând pentru 2006 vânzări globale de 11,3 miliarde de dolari.

Guvernul şi băncile, cei mai mari clienţi pentru produse IT

Cei mai mari utilizatori de produse şi servicii IT-C de pe piaţa românească sunt organismele guvernamentale, companiile publice, băncile şi anumite întreprinderi aflate în proprietatea statului. De-a lungul timpului, Guvernul României a susţinut implementarea unor programe de IT la nivelul întregii ţări, pentru a stimula creşterea serviciilor şi produselor. Un astfel de program a fost cel lansat în 2001, prin care 2.500 de şcoli au fost dotate, într-o perioadă de cinci ani, cu laboratoare informatice. Acest lucru a condus la o creştere a pieţei utilizatorilor personali de computere. Pe piaţa de profil autohtonă, cea mai mare pondere încă o au computerele clasice, cu 58% din total, urmate de laptopuri, 40%, şi servere, cu două procente. Aproape jumătate din piaţa de hardware din Romania este furnizată de companii locale, restul reprezentând importuri.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite