Noul Facebook provoacă furia utilizatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Membrii Facebook sunt contrariaţi de schimbările grafice
Membrii Facebook sunt contrariaţi de schimbările grafice

Schimbările aduse de liderul reţelelor sociale nu sunt pe placul membrilor. Facebook începe astfel cu stângul competiţia cu Google+, cea mai nouă reţea socială, lansată la scară largă miercuri. Specialiştii spun că schimbările grafice operate de Facebook ţin de „obişnuinţă“, iar membrii celei mai puternice reţele sociale îi vor rămâne fideli, în ciuda concurenţei Google+.

Lansarea la scară largă, miercuri, a unei noi reţele sociale aparţinând Google a stârnit reacţii împărţite. Dacă mulţi au apreciat creşterea fulminantă din perioada de teste, evenimentul din această săptămână a fost umbrit de contraatacul Facebook.

Reprezentanţii companiei au pus în practică marile schimbări anunţate în ultimele săptămâni, născând o mică revoluţie pe propria reţea socială. Astfel, schimbările au creat un paradox: reacţiile negative la adresa noii interfeţe grafice oferite de reţeaua lui Mark Zuckerberg au întrecut în „popularitate" lansarea Google+. În încercarea de a pune beţe-n roate celui mai nou jucător de pe piaţă, Facebook a venit cu modificări ale interfeţei şi cu opţiuni noi. Astfel, fluxul de ştiri a fost modificat, afişând poze mai mari, acest lucru semănând însă aproape perfect cu modul de afişare al Google+.

Click pe foto pentru a vedea evoluţia numărului de vizitatori  pe reţelele sociale



De asemenea, spre nemulţumirea membrilor, Facebook a montat un Ticker în partea dreaptă a ecranului, care oferă actualizări în timp real despre activitatea prietenilor.

Micul „Big Brother"

Considerată de creatorii Facebook o opţiune revoluţionară, Tickerul şi-a luat cu rapiditate porecla neoficială de „Facebook în interiorul unui Facebook". Pe lângă aspectul estetic, Ticker-ul a născut un val de îngrijorare în privinţa intimităţii. Astfel, cu ajutorul noii opţiuni, utilizatorii au acces la postările oricărui membru, cu condiţia să aibă un prieten comun. Acest lucru era imposibil până acum dacă erau activate setările de protecţie a intimităţii.  Sociologii susţin că reacţiile românilor sunt de înţeles, dar că, la un moment dat, vor fi acceptate. „Este un automatism, iar în momentul în care se schimbă schema logică a lucrurilor, reacţia este negativă", a declarat  sociologul Hanibal Dumitraşcu.

Schimbările din interfaţa Facebook au fost apreciate însă de specialiştii social media. „Facebook va fi mult mai uşor de utilizat cu noile setări. Reţeaua socială este ca o femeie cu care te-ai obişnuit: când nu te mai surprinde, vrei alta", a declarat Cristian China-Birta, explicând şi interesul pentru Google+. Competiţia dintre Facebook şi Google+ se va tranşa însă în minimum trei ani, mai spun specialiştii. „Când ai la dispoziţie peste 750 de milioane de «cobai», captivi, extrem de activi şi responsivi poţi să-ti permiţi luxul să experimentezi lucruri noi până când defineşti produsul ideal", a declarat analistul social media Dragoş Stanca.

Schimbările pe care şi le propune Facebook vor continua. La închiderea ediţiei, aceştia se  reuniseră în cadrul Conferinţei F8, un eveniment anual unde sunt anunţate noile tendinţe.  

"Facebook va fi mai uşor de utilizat. Reţeaua socială este ca o femeie cu care te-ai obişnuit: când nu te mai surprinde, vrei alta."
Cristian China-Birta
consultant social media

Reacţii virulente ale membrilor din România

Cititorii adevarul.ro au reacţionat vehement la schimbările impuse de Facebook. Mulţi dintre ei susţin că politica dusă de reprezentaţii celei mai mari reţele sociale îi vor „goni" către principalul competitor, Google+.  Iată câteva dintre opiniile acestora:

- „Atât ameţesc Facebook, că într-un final utilizatorii se vor muta la altceva. Deja încep să o facă."
- „Până când o să tot modifice? Era bine la început, dar când tot vezi schimbări, e rău."
- „Nu ne place deloc. Măcar cei care s-au gândit să facă trecerea pe Google+ au treaba mai uşoară."
- „Poze prea mari pe Wall, statusuri prea lungi. Acest lucru va duce la spam şi enervare. Listele sunt, în schimb, utile. Ne putem aduce oamenii din anumite categorii într-un singur loc."
- „Cu cât se va complica cu atât va fi rău."

Google+ s-a născut mort?

Salutată ca o revoluţie în spaţiul virtual, deoarece oferea noi opţiuni utilizatorilor, platforma oferită de cel mai mare motor de căutare a avut cea mai mare rată de creştere dintre toate reţelele sociale. Acest lucru s-a bazat şi pe faptul că piaţa socializării virtuale este populară şi în creştere, spre deosebire de anul 2004, când Facebook a fost lansat pe un teren necunoscut. Astfel, Google+ a ajuns, conform datelor portalului de analiză new media comScore, la un număr de 25 de milioane de utilizatori în doar trei luni de teste.

Competiţia cu Facebook se dă nu în cifrele exacte, ci în volumul de informaţii partajate pe profilul fiecărei persoane. Astfel, conform studiilor, momentul de apogeu al Google+ a fost atins pe 21 iulie. Începând de atunci, traficul a scăzut constant.

Conform blogului de tehnologie Gizmodo, din luna august până în septembrie, numărul postărilor de pe noua reţea socială a scăzut cu 41%, de la 0,68, la 0,40 postări pe zi de persoană. Explicaţia acestui declin poate fi şi faptul că două treimi din utilizatori aleg să împărtăşească informaţii unui număr limitat de prieteni, dintr-un anumit Cerc (corespondentul Smart List de pe Facebook).

Astfel, pe cât de mediatizată a fost, pe atât de discretă a rămas lansarea Google+ în interiorul reţelei sociale, unde, aparent, nu pare să se întâmple nimic. „Cred că Google+ este mort. A spune că abia a fost lansat e ca şi cum ai zice că filmul «Spiderman» e încă avanpremieră. Au trecut câteva luni. Audienţele l-au încercat. Este un spectacol, doar că unul nu foarte interesant", a declarat profesorul de jurnalism Dan Reimold, pentru huffingtonpost.com. 

Click pe foto pentru a vedea evoluţia numărului de vizitatori  pe reţelele sociale
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite