Navigatul pe mobil, noul sport naţional

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul conexiunilor broadband mobil a ajuns la 2,4 milioane în primele şase luni. În metrou sau între două întâlniri de afaceri, internetul mobil a devenit din moft o necesitate, iar operatorii mizează pe acesta pentru a-şi salva profitul pierdut.

Pe fondul dezvoltării reţelelor 3G şi al orientării românilor către telefoane inteligente, traficul de internet mobil a crescut cu mai mult de jumătate în primele şase luni ale anului, faţă de sfârşitul anului trecut.

Iar acest segment de piaţă le garantează majorarea veniturilor operatorilor telecom, în condiţiile în care celelalte sectoare au înregistrat creşteri modeste.

Miza pe mobilitate

Segmentul de internet broadband fix a avansat cu doar 5% faţă de sfârşitul anului trecut, numarul total de co­nexiuni ajungând la 2,6 milioane. Internetul mobil s-a dovedit a fi strategia câştigătoare a companiilor telecom.

Şi asta, în condiţiile în care piaţa de telefonie mobilă a atins o rată de penetrare de 130%, un utilizator având un telefon sau chiar două în reţele diferite.

„Operatorii au reuşit să-şi menţină sau chiar să-şi sporească portofoliul de clienţi, prin oferte agresive. Pe termen lung, majorarea numărului de clienţi constituie o rezervă pentru viitoarele creşteri ale afacerilor operatorilor", a spus Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.

În ceea ce priveşte ofertele companiilor cu mii de minute gratuite în reţea, analistul Nicolae Oacă spune că acestea sunt făcute doar pentru a stimula vânzările.

„Segmentul de voce este deja în stagnare. Românii au nevoie de mai mult", afirmă el. În opinia acestuia, creşterea va fi dată tot de segmentul de internet mobil şi va fi tot de două cifre, în pofida crizei economice.

Strategia câştigătoare

Şi pentru compania Romtelecom, internetul mobil, lansat în aprilie, face parte din strategia de creştere a veniturilor .

„Un număr semnificativ de clienţi care s-au abonat la serviciile de telefonie fixă sau televiziunea prin satelit au optat şi pentru serviciul de internet mobil. Nu­mărul lor nu este deloc neglijabil", afirmă Ovidiu Ghiman, directorul de dezvoltare al operatorului.

 Numărul de abonamente contractate de clienţii Romtelecom a crescut cu 7% în perioada septembrie 2008 - septembrie 2009, de la 4,1 milioane la 4,4 milioane de abonaţi.

Baza de utilizatori s-a majorat cu 32% pe segmentul serviciilor de internet broadband, la peste 750.000 de utilizatori. În ceea ce priveşte clienţii Orange şi Vodafone, 22%, respectiv 17,2% din numărul acestora folosesc internetul mobil, potrivit Voxline Communication.

Ce a impulsionat creşterea

Nevoia de acces la informatie în timp real, diversificarea portofoliului de terminale mobile ale operatorilor la preţuri accesibile, precum şi investiţiile realizate în dezvoltarea reţelelor.

Românii fac tranzacţii bancare pe telefon

Mobile bankingul, serviciul de tranzacţii bancare prin intermediul telefonului mobil, prinde şi în România. După ce, în ultimii ani, tot mai multe bănci de la noi au intrat pe această nişă, românul a început să înţeleagă avantajele unui astfel de serviciu.

Astfel, compania Good.bee, formată printr-un parteneriat între Fundaţia Erste şi grupul Erste, a reuşit să strângă de la finele lunii martie şi până în prezent peste 10.000 de clienţi pentru serviciul „tranzacţii mobile".

„Vânzarile au evoluat semnificativ în ultimile trei luni, deşi în primelele luni de la lansare trendul de creştere a fost destul de lent", se arată într-un comunicat al companiei.

Serviciul permite efectuarea de tranzacţii bancare prin intermediul telefonului mobil şi fiecare utilizator primeşte la achiziţionarea pachetului de start, pe lângă serviciul propriu-zis, un cont curent la BCR şi un card de debit cu cip Visa Electron.

Portret-robot

Serviciul este utilizat şi de elevi, dar şi de pensionari, de persoane din mediul urban, dar şi de persoane din mediul rural. Utilizatorul serviciului Good.bee tranzacţii mobile are vârsta medie de 29 de ani, iar aproximativ 75% din clienţi se află în categoria de vârstă 18-35 de ani.

Cea mai folosită tranzacţie este transferul de bani pe baza numărului de telefon, între utilizatorii good.bee, dar şi interogarea de sold şi reîncărcarea cartelelor.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite