Facebook, în „război“ cu Apple

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reţeaua de socializare intenţionează să ofere un serviciu gratuit de muzică, ceea ce va aduce Facebook în competiţie cu Apple. Cei peste 750 de milioane de utilizatori ai Facebook vor putea asculta muzică pe site schimbând melodii cu prietenii în acelaşi mod în care postează acum filmuleţe.

Ambiţia companiei Facebook de a deveni cel mai vizitat site este din ce în ce mai vizibilă. Modul în care vrea să exceleze pe piaţa lumii virtuale este să le ofere utilizatorilor posibilitatea să asculte muzică, gratuit, pe site. Vestea se aşteaptă să fie făcută publică de oficialii companiei la conferinţa care va avea loc pe 22 septembrie la San Francisco, SUA, în cadrul unui eveniment anual cu ocazia căruia Facebook anunţă cele mai noi tehnologii pe care le utilizează sau pe care vrea să le implementeze. „Multe dintre cele mai populare servicii de muzică din întreaga lume sunt integrate cu Facebook, iar noi discutăm în mod constant cu partenerii noştri despre modalităţile de îmbunătăţire a acestui lucru", a declarat pentru presa britanică un purtător de cuvânt al companiei. El s-a ferit să ofere însă mai multe detalii despre noile intenţii ale Facebook.

Nu e nevoie de un soft special

Premiera, în acest caz, se referă la faptul că cei care vor să utilizeze acest serviciu nu trebuie să-şi instaleze pe calculator un soft special care să le le permită să asculte milioane de melodii prin intermediul site-ului. Majoritatea cântecelor care vor putea fi ascultate în acest fel vor fi gratuite, însă utilizatorii vor putea şi să-şi cumpere unele melodii. Specialiştii din piaţă susţin că această facilitate ameninţă direct serviciul iTunes al Apple.

Portofoliu de peste 15 milioane de melodii

Cel mai probabil, unul dintre partenerii Facebook va fi Spotify, un serviciu de muzică suedez, folosit de 10 milioane de oameni din întreaga lume. Compania ar oferi gratuit o „colecţie" de 15 milioane de melodii, iar un aspect important pentru Facebook este că această firmă reprezintă un competitor serios pentru Apple. În prezent, utilizatorii Spotify au o limită de ascultare de zece ore pe lună, timp în care sunt obligaţi să urmărească şi reclamele difuzate la pachet.

Pentru a beneficia de acest serviciu, doritorii plătesc un abonament lunar de 11 euro. Reprezentanţii companiei nu au făcut comentarii referitoare la posibilul parteneriat cu reţeaua de socializare. „Nu comentăm ultimele zvonuri. Avem o relaţie bună cu Facebook. Lucrăm continuu să îmbunătăţim experienţa socială de pe Spotify şi apreciem orice relaţie cu orice companie care caută să inoveze prin construirea unei valori sociale care îmbunătăţeşte experienţa utilizatorului", a declarat purtătorul de cuvânt al companiei Spotify.

Alte companii care apar pe lista posibililor parteneri ai Facebook în „războiul" cu Apple sunt, potrivit surselor din piaţa IT&C, We7 (Marea Britanie), Deezer (Franţa) şi Rhapsody (SUA).

22 septembrie este data când Facebook ar putea anunţa că utilizatorii reţelei de socializare vor putea asculta gratuit muzică pe site.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite