Copiii, utilizatori fideli de smartphone

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un mobil pe care poţi accesa pagini de internet este un produs destinat oamenilor de afaceri, însă copiii încep să devină interesaţi . Numărul de adolescenţi care folosesc un telefon mobil

Un mobil pe care poţi accesa pagini de internet este un produs destinat oamenilor de afaceri, însă copiii încep să devină interesaţi .

Numărul de adolescenţi care folosesc un telefon mobil este în continuă creştere, tinerii consumatori fiind "înfometaţi" după aplicaţii wireless. Producătorii atât au aşteptat.

Citirea mailului pe telefonul mobil este un obicei deja depăşit, asta se întâmpla în 2004, pentru că astăzi tineretul ştie să facă mult mai multe cu telefonul mobil. Scrierea unui text cu ochii închişi este doar începutul, pentru că tehnologia poate ţine pasul cu cerinţele tinerei generaţii de utilizatori de astfel de telefoane. Motiv pentru care adolescentul reprezintă consumatorul-ţintă, atât pentru producătorii de terminale mobile, cât şi pentru retaileri.

Cinci dolari pe lună, pentru SMS-uri nelimitate şi un dolar pentru o melodie descărcată, reprezintă o nouă provocare pentru operatorii de telefonie mobilă şi tinerii clienţi, dar asta înseamnă şi declinul apelurilor clasice. Numai pe piaţa din Statele Unite ale Americii, în ultimii doi ani, numărul adolescenţilor posesori de celulare a crescut cu 26%, o valoare mai mare cu 10% decât creşterea înregistrată pe segmentul clienţilor cu vârste cuprinse între 45 şi 54 de ani, în perioada similară.

Iar avantajul este clar de partea tineretului, mult mai deschis către noile aparate high-tech. Uimitor este faptul că aceeaşi tendinţă, ca la adolescenţii de 18-20 ani, o întâlnim şi la copii cu vârste între 8-10 ani. Aşa că, de ce să nu produci un smartphone destinat şi celor mici, nu doar oamenilor de afaceri? În fond, cei mici au cam început să impună noile direcţii în industria telefoanelor high-end.

Următoarea generaţie, smartphone pentru adolescenţi Specialiştii din domeniul telefoniei mobile spun că tânăra generaţie nu reuşeşte să perceapă lumea înconjurătoare fără un telefon mobil, motiv pentru care ei aşteaptă de la un celular mai mult decât părinţii lor. Un adolescent de 15-18 ani foloseşte aplicaţiile media de mai multe ori decât oricare alt utilizator de telefon mobil.

Conform unor studii efectuate pe piaţa din SUA, aproape jumătate din adolescenţi fac poze cu telefonul mobil, adică de două ori mai mult decât restul posesorilor de mobile. De asemenea, tinerii utilizatori accesează de pe telefonul mobil reţele sociale precum MySpace sau Youtube, descarcă sau încarcă poze şi filmuleţe şi folosesc browserul Web mult mai mult decât cei în vârstă.

Şi datele institutelor de cercetare chiar reflectă adevărul, pentru că acestea pot fi verificate oricând. Întrebaţi un posesor de mobil, în vârstă de, să zicem, 50 de ani, de câte ori a intrat ori dacă a intrat vreodată de pe telefonul mobil pe un site. Altfel stă situaţia dacă faceţi o vizită într-un liceu sau o facultate, unde telefonul mobil este folosit la accesarea unor pagini de internet sau, de foarte multe ori, pentru copiat la examene, şi asta nu prin clasica metodă, apelul telefonic.

Multe telefoane mobile au sisteme de operare complexe, ce permit, de exemplu, salvarea unor pagini întregi în diferite formate, ce ulterior pot înlocui clasica fiţuică. Cu toate că adolescenţii sunt mai mult decât interesaţi de astfel de modele, producătorii exclusivi de telefoane inteligente, precum BlackBerry sau Palm, se orientează în continuare spre utilizatorii business ori cei trecuţi de 40 de ani. Este adevărat că dezvoltarea unui model smartphone costă destul de mult, iar adolescenţii nu au o aşa mare putere de cumpărare.

Însă, modele recente precum Motorola Q sau Blackjack de la Samsung au reuşit să "tragă" în jos preţurile, pentru că au ajuns să coste aproape 100 de dolari, evident pe piaţa din SUA şi cu un contract de provider, nu la liber. Totodată, noua generaţie de telefoane mobile începe să aibă tot mai multe şi mai performante funcţii multimedia, iar designul este cu mult mai atrăgător, comparativ cu predecesorii. Specialiştii afirmă că noua generaţie nu doreşte să se plimbe pe stradă, iar la gât să aibă atârnat un mobil ieftin, care nu ştie să facă mai nimic.

Tineretul are pretenţia ca stilul şi dotările de excepţie să nu lipsească din celularul lor. Totuşi, copiii nu-şi doresc un telefon care să şi arate special destinat lor. Iar asta au testat-o pe propria piele cei de la AT&T, care s-au gândit să introducă pe piaţă un model simplist, cu doar cinci butoane. Rezulatul a fost dezastruos, vânzările fiind infime, din 2005 şi până acum.

Ca urmare, producătorul aparatului, Firefly Mobile, a renunţat la acest model şi a scos pe piaţă unele cu dotări pe gustul celor tineri. Noul produs are mai mult decât butonul "sună-l pe tata" ori cel "sun-o pe mama", şi aici pot fi enumerate o cameră foto, un MP3 player, jocuri şi posibilităţi de a descărca sau trimite imagini şi filmuleţe.

Fondatorii companiei spun că cei mici nu se tem de noile tehnologii, şi că aparatele avangardiste le dau posibilitatea acestora de a experimenta noi lucruri. Noul aparat de la Firefly va fi disponibil la vânzare, cel puţin în SUA, din septembrie, la un preţ de 125 de dolari, fără abonament. Copilul, viitor client GSM Nici ceilalţi producători de telefoane mobile destinate copiilor nu stau cu mâinile în sân. Helio, o companie americană cu sediul în Los Angeles, a lansat modelul Ocean, un aparat care seamănă mai mult cu o jucărie, însă nu e aşa.

Cu tastatură alfanumerică, serviciu GPS, aplicaţii pentru site-ul social MySpace, modelul se apropie de un smartphone destinat tinerilor. Preţul este şi el destul de mic, aproape 300 de dolari, evident, numai cu abonament la provider. Însă şi aşa, cei 300 de dolari reprezintă o sumă infimă, comparativ cu cei 750 de dolari cât costă un iPhon ori un Nokia N 95, modele business.

Totuşi, Helio nu a făcut o afacere din vânzarea acestor aparate, pentru că este un operator virtual, ce nu are decât o sută de mii de abonaţi, un număr infim în lupta cu cei patru grei de pe piaţa telefoniei mobile din Statele Unite. Următorul pas în era tehnologiei mobile depinde de abilitatea operatorilor mari, precum AT&T, Verizon, T-Mobile sau Sprint, să aibă posibilitatea de a oferi telefoane high-end la preţuri mici, special destinate utilizatorilor adolescenţi sau copiilor. Tineretul foloseşte cel mai des un telefon mobil pentru activităţi online, spun analiştii, aşa că este normal să găseşti mai repede clienţi de smartphone printre adolescenţi, decât printre adulţi.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite