Conţinutul surclasează designul pe site-urile româneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cea mai mare provocare pentru un web-designer este, printre altele, să adapteze soluţiile de design acestor cerinţe", explică Vlad Tocae, managing director al companiei de web-design Rom Net.

Cea mai mare provocare pentru un web-designer este, printre altele, să adapteze soluţiile de design acestor cerinţe", explică Vlad Tocae, managing director al companiei de web-design Rom Net.
"Ingredientele" de bază ale unui portal de succes sunt date, în opinia web-designerilor, de mutarea accentului pe navigare şi descoperirea intuitivă a informaţiei.
"În România nu există, în adevăratul sens al cuvântului, un portal: există încercări, există portaluri de tradiţie. Un user se regăseşte total într-un portal total, găseşte informaţii de la cele legate de modă până la ultimele noutăţi din domeniul financiar. La ora actuală, neogen.com este cel mai apropiat portal autohton de aceste standarde", este de părere Tocae. Personalizarea unei pagini de portal ar trebui să ţină cont de monitorizarea userilor, dar nu din punctul de vedere al traficului, ci din perspectiva comportamentului utilizatorilor. În ceea ce priveşte partea de conţinut, aceasta va avea, spune Vlad Tocae, o miză foarte mare în viitorul apropiat.
Blogurile reprezintă ultima modă în materie de web-design pe piaţa românească.
"În ultima perioadă s-a consolidat conceptul de weblog/blog, şi majoritatea site-urilor de conţinut tind să se îmbunătăţească, să adere la acest curent şi să şi-l însuşească prin adaptare", subliniază Bogdan Vigaru (aka Kiko), web-design&development PSST.ro, unul dintre site-urile premiate anul acesta la concursul Internetics. Blogurile merg şi ele în acord cu tendinţa generală on-line. "Piaţa românească urmează trendul general on-line de construire de conţinut tematic, în plin val de bloguri tematice şi chiar de nişă", spune Lucian Marin, graphic designer PSST.ro. Accentul cade de pe execuţii spectaculoase pe layouturi practice, uşor de urmărit, organizate pe categorii optimizate printr-o serie de metode.
B2B versus B2C
Spre deosebire de portalurile Business to Business, portalurile Business to Consumer necesită o interacţiune cu userii, sau cel puţin o impresie a interacţiunii, observă designerii. "Portalurile B2C care folosesc un stil şi un ton familiare ajung mai repede la public. Într-o piaţă unde se ţine prea puţin cont de concurenţă, de modul în care îşi prezintă serviciile şi informaţiile depinde legătura utilizator-portal, însuşirea apartenenţei la portal şi, mai ales, continuitatea legăturii", explică Bogdan Vigaru. În acelaşi timp, pentru a avea un conţinut relevant, portalul trebuie să fie apropiat de public, să monitorizeze feedback-ul primit de la utilizatori şi să fie conectat permanent la surse de informaţie noi, spun actorii din piaţă.

Portalul, în acord cu tendinţele
Construcţia şi designul efectiv al portalurilor trebuie să ţină cont de tendinţele publicului-ţintă, spune Bogdan Vigaru. Pentru un consumator de informaţie interesantă, rapidă, structurată, care nu îşi permite luxul zăbovirii şi încurcării în detalii inutile, este nevoie de:
n design aerisit şi şic, caracteristic unui website cu conţinut versus design pompos cu animaţii, care se potriveşte site-urilor de prezentare
n asigurarea audienţei prin uşurinţa restructurării conţinutului şi parcurgerii informaţiilor
n o relaţie de armonie între caracteristicile structurării conţinutului în stil blog, asociate unui design simplu şi uşor de parcurs.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite