Concurenţă tot mai feroce pe piaţa telecom din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Diferenţa va fi făcută de strategiile de marketing şi de calitatea tehnică a serviciilor. Lupta pentru clienţi pe piaţa telecomunicaţiilor va fi din ce în ce mai înverşunată în acest

Diferenţa va fi făcută de strategiile de marketing şi de calitatea tehnică a serviciilor.

Lupta pentru clienţi pe piaţa telecomunicaţiilor va fi din ce în ce mai înverşunată în acest an. Un studiu realizat de compania Deloitte arată că sectorul telecom are suficiente resurse de creştere atât din punctul de vedere al clienţilor, cât şi al veniturilor firmelor din domeniu.

Studiul "Previziuni în domeniul telecomunicaţiilor 2008" relevă că România a fost de multe ori "în pas cu dezvoltarea" în ceea ce priveşte implementarea soluţiilor noi de telecomunicaţii, un ritm care va fi probabil păstrat şi în 2008.


Analiştii Deloitte mai spun că evoluţia surprinzătoare din 2007 a pieţei de telefonie mobilă din România, care a demonstrat că mai există suficiente resurse de creştere atât ca număr de clienţi noi, cât şi ca venituri, va trebui să se adapteze competiţiei feroce din 2008 când vor intra doi noi jucători (RDS&RCS şi relansarea Zapp) şi vor ataca podiumul ocupat de Orange, Vodafone şi Cosmote.

Consultanţii Deloitte mai spun că, deşi este probabil ca în 2008 dificultatea obţinerii de credite să tempereze fuziunile şi achiziţiile, se observă totuşi în cadrul industriei telecomunicaţiilor o tendinţă crescută de dezvoltare prin intermediul achiziţiilor.


Competiţie accentuată


În ceea ce priveşte tehnologia, studiul Deloitte spune că, în 2008, trendul în România va fi acelaşi ca în Europa, acela de competiţie accentuată.


Diferenţa între competitori o va face însă strategia de marketing şi de PR, dar şi cel care va avea cel mai bun suport tehnologic. Potrivit acestuia, se aşteaptă ca, în 2008, preţul chipseturilor GPS să scadă la câţiva dolari, lucru ce va face ca numărul dispozitivelor care încorporează această tehnologie să crească simţitor.

Totodată este posibil ca, în 2008, industria mobilă să scape din vedere câteva aspecte esenţiale, unul dintre acestea fiind diferenţa dintre modul în care navigaţia prin satelit este utilizată de către vehicule şi felul în care aceasta ar putea fi utilizată de către oamenii care se deplasează pe jos.


"Cu toate că în 2008 vor fi vândute tot mai multe telefoane mobile cu GPS încorporat, dincolo de utilizarea iniţială, acestea nu vor fi prea des întrebuinţate. Ceea ce înseamnă costuri suplimentare fără efecte scontate", mai spun cei de la Deloitte.


Creşte numărul comunicaţiilor digitale


Previziunile Deloitte arată că, anul acesta, numărul comunicaţiilor digitale va creşte considerabil, acestea se vor diversifica şi vor avea un rol vital în viaţa populaţiei. Noile concepte media, precum reţelele sociale, blogurile şi "lumile sintetice", vor oferi acele tipuri de servicii prin intermediul cărora se iniţiază un volum foarte mare de forme de comunicare, fie ele noi sau tradiţionale. "Toate aceste tendinţe par să confirme că, în 2008, cererea în ceea ce priveşte comunicarea va fi foarte mare.

Cererea în materie de noi concepte media poate să denote faptul că sectorul telecomunicaţiilor se află în incapacitatea de a valorifica la maximum această cerere", arată specialiştii companiei. Reprezentanţii Deloitte mai spun că, pe 7 septembrie 2008, GSM-ul va ajunge la maturitate, fiind în cel de-al 21-lea an de existenţă, şi întrevăd că în cele peste 700 de reţele GSM din mai bine de 200 de ţări se vor transmite şase miliarde de mesaje text şi se vor consuma peste 16 miliarde de minute de convorbiri.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite