"Cartea de telefon" – serviciu universal

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Abonaţii care acceptă publicarea numerelor de telefon vor fi incluşi, anul viitor, într-o bază de date naţională Serviciul de informaţii privind abonaţii va fi disponibil prin

Abonaţii care acceptă publicarea numerelor de telefon vor fi incluşi, anul viitor, într-o bază de date naţională

Serviciul de informaţii privind abonaţii va fi disponibil prin intermediul unui număr naţional scurt, de forma 118(xyz), cu minimum 0,3 euro/apel.

Operatorii de telefonie fixă şi mobilă din ţară vor începe în curând să-şi întrebe clienţii, persoane fizice şi
juridice, dacă sunt de acord ca numerele lor de telefon să apară într-un registru unic al abonaţilor. Acest registru, prevăzut de legislaţie încă din 2004, ar putea fi disponibil până la sfârşitul lui 2009.

Autoritatea pentru reglementare în comunicaţii (ANRCTI) a lansat ieri spre dezbatere publică, până pe data de 15 septembrie, caietul de sarcini pentru desemnarea "furnizorului de serviciu universal care să pună la dispoziţia utilizatorilor finali un serviciu de informaţii privind abonaţii şi un registru al abonaţilor".

Furnizorul de serviciu universal desemnat în urma licitaţiei va avea obligaţia de a realiza şi de a administra o bază de date completă, care să includă numerele de telefon şi de fax şi anumite date de identificare ( numele persoanei fizice/juridice şi domiciul - strada, localitatea).

Abonatul va putea fi înregistrat cu mai multe numere de telefon de la operatori diferiţi. Baza de date va fi pusă la dispoziţia utilizatorilor finali, inclusiv a utilizatorilor de telefoane publice cu plată, indiferent de tipul reţelei şi de tehnologia utilizată, în maximum 250 de zile calendaristice de la data comunicării deciziei de desemnare şi va fi actualizată lunar de către furnizorul de serviciu universal.

Registrul, accesat gratuit pe internet

Registrul abonaţilor va fi disponibil online, accesul la acesta fiind gratuit pentru toţi utilizatorii (şi nu va fi obstrucţionat de mesaje promoţionale).

Serviciul de informaţii privind abonaţii va fi disponibil prin intermediul unui număr naţional scurt de forma 118(xyz). ANRCTI a stabilit că tariful pe piaţa cu amănunutul, practicat de către furnizorul de serviciu universal, va fi cu cel puţin 20% mai mare decât tariful pentru serviciul de intreconectare, maximum 0,23 euro pentru un apel, exclusiv TVA).

Indicatorii minimali de calitate pentru furnizarea acestui serviciu prevăd preluarea apelurilor în maximum 15 secunde pentru 85% din apelurile recepţionate şi în maximum 30 de secunde pentru 100% din apeluri. De asemenea, operatorul trebuie să permită un minimum de 1.000 de accesări simultane pentru registrul online. Publicarea unui registru tipărit va fi un criteriu de desemnare a furnizorului.

Operatorii actuali, precum Romtelecom, îşi vor putea menţine serviciile actuale de "carte de telefon" şi după lansarea noului serviciu universal.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite