Boom TV, cu mult în spatele competitorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi are numai 25.000 de clienţi, compania ţinteşte o cotă de 10% din piaţa televiziunii digitale La mai bine de un an de la lansarea, în luna mai a anului trecut, pe piaţa serviciilor

Deşi are numai 25.000 de clienţi, compania ţinteşte o cotă de 10% din piaţa televiziunii digitale

La mai bine de un an de la lansarea, în luna mai a anului trecut, pe piaţa serviciilor de televiziune digitală autohtonă, compania Boom TV a reuşit să atragă doar 25.000 de clienţi. Slaba performanţă înregistrată este pusă pe seama comodităţii românului de a se muta la un alt prestator de servicii de acest gen.

Pentru a-şi întări poziţia în piaţa serviciilor DTH (direct to home) compania mizează pe implementarea noilor strategii de realizare a ofertelor destinate cconsumatorului final.

50% din clienţi nu sunt dispuşi să se mute

Cu investiţii de aproximativ 15 milioane de euro şi un an de pregătire în spate, Boom TV speră să câştige în următorii ani 8-10% din piaţa de DTH, în condiţiile în care numărul total al clienţilor de pe acest segment se cifrează la peste 700.000 de abonaţi. Reprezentanţii companiei susţin însă că oferta Boom TV nu a fost concepută încă de la început pentru a acapara atenţia unui număr cât mai mare de clienţi. "Când a decis să intre pe piaţă, Boom şi-a fixat ca ţintă o anumită nişă de consumatori. Nu vrem să avem 5 milioane de clienţi, ci 8-10 procente din piaţa de DTH în următorii ani", a declarat, pentru Adevărul, Ionuţ Bodea, director de marketing în cadrul companiei. Potrivit acestuia, strategia este de a se poziţiona puţin mai sus faţă de ofertele concurenţilor direcţi din punct de vedere al preţului. "Am inventat 12 posturi proprii care sunt self opereted channels, facem achiziţie de conţinut, separat emisiuni sportive, dar şi filme, pentru a avea un extra de oferit clienţilor noştri", spune Bodea. În opinia sa, numărul scăzut de clienţi înregistrat de Boom TV până în prezent se justifică prin faptul că românul este foarte comod. "50% din clienţii diferiţilor jucători din piaţă nu sunt dispuşi să se mute pentru că s-au obişnuit cu ce au deja. Românul e un client comod", a precizat Bodea.

O nouă strategie pentru atragerea clienţilor

Îndeplinirea obiectivelor propuse de acest nou operator pe segmentul televiziunii digitale se află în sarcina lui Amit Levin, CEO la Boom TV, cel care a ocupat o funcţie similară într-o companie israeliană care furniza servicii prin cablu pentru un număr de peste un milion de clienţi. Analiza pieţei de DTH a fost în atenţia sa multă vreme, astfel că lansarea şi poziţionarea noii companii pe piaţa românească a fost o provocare. "Specificul pieţei din România constă în faptul că această industrie a început să treacă de la sistemul analogic la digital foarte repede. În Israel şi Statele Unite, companiile de satelit şi cablu şi-au schimbat infrastructura de la analogic la digital, oferindu-le clienţilor servicii digitale de calitate, inclusiv staţii tv, radio, VOD, PVR (personal video record), precum şi alte aplicaţii interactive", spune Levin. În opinia sa, motivaţia este una foarte simplă: "clientul are avantajul de a controla într-o măsură mai mare ceea ce vede şi când vede şi, în plus, obţine mai multe beneficii adiţionale, precum calitatea imaginii, dar şi jocuri şi informaţii interactive". Amit Levin recunoaşte că afacerea a fost dezvoltată în funcţie de dinamica pieţei. "Pentru a ţine pasul cu cerinţele pieţei, am efectuat schimbări atât la nivel operaţional, cât şi la nivelul ofertei. Reacţia clienţilor noştri nu a întârziat să apară şi astfel afacerea noastră a propulsat în mod semnificativ", a precizat preşedintele Boom. În fapt, principala modalitate de a atrage clienţi, este pachetul de servicii oferit. "A fost o provocare să lansăm pe această piaţă un concept revoluţionar, întrucât acesta combină două activităţi pe care, în mod tradiţional, piaţa le oferă separat. Anul acesta am abordat o nouă strategie, concentrată mai mult pe explicarea la nivel de detaliu a conceptului şi filosofiei "Extra" prin care ne adresăm pieţei locale", a precizat Amit Levin.

Cu cine se luptă Boom TV

Lider pe această piaţă cu aproximativ 500.000 de clienţi este compania RCS&RDS, prin intermediul serviciului Digi TV, urmată de Dolce, oferta operatorului de telefonie fixă - Romtelecom. Dolce a urcat pe poziţia a doua în numai cinci luni de la lansarea pe piaţa românească, numărul persoanelor care au ales pachetul oferit ridicându-se în prezent la 200.000. Potrivit oficialilor Romtelecom, media zilnică a persoanelor care au solicitat instalarea serviciului Dolce în aceste prime luni de funcţionare a fost de 1.300. "Această creştere spectaculoasă are o justificare foarte simplă. Le-am adus clienţilor în case cele mai populare canale tv, la preţuri mai mult decât rezonabile, cu alte cuvinte, o alternativă viabilă la serviciile de cablu tv", a declarat John Younis, director Servicii Video Romtelecom. Oferta Romtelecom a lăsat astfel cu mult în urmă alţi doi operatori ai televiziunii digitale, în speţă Focus Sat, oferit de UPC, şi Max TV (Digital Cable Systems), companii care au, fiecare în parte, câte un număr de 60.000 de abonaţi. Potrivit oficialilor Max TV, ţinta pentru sfârşitul anului în curs este un portofoliu de 120.000 de clienţi pe serviciul DTH.

În condiţiile în care concurenţa nu stă degeabă şi lansează oferte tot mai avantajoase pentru clientul final, obiectivul Boom TV de a-şi majora numărul de clienţi în următorii ani reprezintă un obiectiv greu de atins. Cu atât mai mult cu cât principalele zone vizate de extinderea televizunii digitale sunt cele rurale, mediul urban fiind dominat de televiziunea prin cablu.

Cablul tv, la mare căutare

Potrivit datelor furnizate de Autoritatea Naţională de Reglementare a Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (ANRCTI), la data de 31 decembrie 2006, cea mai mare pondere în numărul total de abonaţi, îl deţine în continuare numărul de abonaţi la serviciile oferite prin reţele de cablu (86%), în scădere faţă de cota deţinută la 30 iunie 2006, în timp ce abonaţii prin reţele satelit de tip DTH (direct-to-home) reprezintă 14% din total, în creştere cu 10 puncte procentuale faţă de anul 2005.

Pentru a ţine pasul cu cerinţele pieţei, am efectuat schimbări atât la nivel operaţional, cât şi la nivelul ofertei. Reacţia clienţilor noştri nu a întârziat să apară şi astfel afacerea noastră a propulsat în mod semnificativ.
Amit Levin
preşedintele Boom TV

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite