Un strateg în finanţe pune la cale online-ul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dragoş Novac, Managing Director la Metropotam Group, mizează pe afacerile pe internet pentru că reprezintă un domeniu de viitor. Principalul business al lui Novac, site-ul de timp liber Metropotam, a fost creat după „chipul şi asemănarea“ lui, după cum îi place să spună.

Dragoş Novac este un om extrem de activ, gesticulează mult şi parcă nu stă niciodată locului. Poate cu excepţia dimineţilor, când se trezeşte. Până îşi bea cafeaua, nimeni nu  poate sta de vorbă cu el. Are o voce hotărâtă şi puternică şi, de fiecare dată când vorbeşte despre afacerile lui, i se simte pasiunea în glas.

Cel mai cunoscut business al lui Novac este Metropotam, un site cu recomandări pentru timp liber (evenimente, baruri, restaurante şi cronici de carte). A pornit site-ul împreună cu un amic programator în mai 2006. A angajat doi oameni, pe care i-a instruit, şi a apelat la Brandient pentru a crea o identitate site-ului pe care urma să-l lanseze.

Propunerea a fost să realizeze un brand pentru tineri, oameni deştepţi, care să comunice şi să aibă personalitate.  Aşa a apărut Metropotam, ce a fost realizat după „chipul şi asemănarea“ lui, glumeşte Novac. „Nu ne-am planificat să devină un business încă din primul an. Ne-am propus să construim un produs relevant şi un brand pentru internet“, explică Dragoş.

„Suntem o gaşcă ce împarte aceleaşi valori. Suntem prietenoşi şi foarte informali“, mai adaugă el. Mai înainte de Metropotam, Dragoş Novac a pus pe picioare o firmă de software development, iar la începutul anului a lansat o agenţie de publicitate online, care se numeşte FourHooks.

Crearea agenţiei a apărut ca o nevoie. Tot mai mulţi clienţi veneau la Dragoş Novac şi îi cereau să facă tot felul de proiecte speciale pentru online. Până acum, FourHooks a lucrat, printre alţii, cu Nestle, cu Lipton, cu Discovery şi cu Microsoft. De-a lungul timpului, Novac a dezvoltat şi alte produse în jurul platformei Metropotam: Metropotravel (site de călătorii),
invita.ro (management de evenimente), coolio.ro (social shopping) şi Urbee (o aplicaţie ce poate fi descărcată pe telefonul mobil şi în care sunt actualizate cele mai importante evenimente din Bucureşti).

Mai mult, luna trecută Metropotam a intrat şi în print, lansând „Ghidul Animalului Urban“ pentru Bucureşti. Întrebat de ce e nevoie ca produsul să se vândă pe bani, atât timp cât aceleaşi informaţii pot fi găsite şi în varianta online, Dragoş Novac explică: „Noi am muncit pentru acest produs destul de mult şi e normal că o să coste“.

Criza se resimte şi la Metropotam, chiar dacă  au câţiva parteneri care le-au rămas fideli în aceste vremuri. „Încercăm să fim alături de client. Chiar dacă au bani mai puţini, noi încercăm să le rezolvăm problema lor de comunicare“, explică el. Ieftinirea tarifelor la TV i-au făcut pe clienţii publicitari să se concentreze în special pe acest canal. În opinia managerului, în aceste momente industria online a coborât la un nivel foarte jos din cauza lipsei de educaţie a oamenilor din online.

Carte de vizită

Dragoş Novac (34 de ani) este absolvent de ASE, Relaţii Economice Internaţionale. După facultate, a urmat un MBA pe specializarea Corporate Finance. A fost angajat şi în România şi în afara ţării. S-a perfecţionat într-un departament de analiză financiară.

Ulterior a decis să se specializeze în strategie şi aşa a ajuns la un master în Norvegia. A lucrat în Belgia, tot în domeniul financiar. La un moment dat s-a hotărât să revină în România, pentru că era o ţară în continuă dezvoltare şi a decis să-şi lanseze firma Krogos Software, care lucrează pentru clienţii din afara ţării. A urmat investiţia în Metropotam.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite