Se stinge setea pentru creditele de consum

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specialiştii estimează o încetinire a ritmului de creştere a pieţei la 15-20% pe an până în 2011 După o creştere spectaculoasă a împrumuturilor de consum, apetitul românilor pentru

Specialiştii estimează o încetinire a ritmului de creştere a pieţei la 15-20% pe an până în 2011

După o creştere spectaculoasă a împrumuturilor de consum, apetitul românilor pentru acest tip de finanţare urmează să se potolească. Acest lucru reprezintă o consecinţă firească a faptului că piaţa autohtonă se apropie de maturitate.

Banca centrală a tras, în repetate rânduri, semnale de alarmă în privinţa ritmului de creştere alert al creditului de consum. Motivul îngrijorării l-a constituit, de fiecare dată, riscul asociat unei îndatorări peste măsură a românilor. Numai în intervalul 2001-2007, valoarea totală a creditelor de consum acordate a crescut exponenţial de peste 50 de ori, de la 290 milioane de euro, la 15 miliarde de euro.

Pentru următorii patru ani, se estimează un avans mediu anual de doar 15-20% al pieţei împrumutului de consum, semnificativ mai redus comparativ cu nivelul de creştere înregistrat în anii anteriori. Explicaţia se găseşte şi în gradul de maturitate spre care se îndreaptă sectorul bancar românesc în acest moment. Datele Băncii Naţionale a României (BNR) arată că împrumutul pentru locuinţe a început să câştige tot mai mult teren, în detrimentul celui de consum, care deţine în continuare supremaţia.

Mai este încă loc de creştere

Cu toate acestea, este de aşteptat ca, până la finele lui 2011, valoarea împrumuturilor de consum să se dubleze, ajungând la 30 miliarde de euro. Reprezentanţii KBC Group susţin că segmentul este încă unul competitiv, cu un potenţial însemnat.

"Estimarea de creştere anuală a creditului de consum este de 15-20 %, putând depăşi 30 miliarde de euro până în 2011, pe baza unei creşteri puternice a cheltuielilor pentru consum şi a consumului personal, care generează o cerere din ce în ce mai mare pentru produse şi servicii financiare, precum creditele de consum", spune Willem Hueting, directorul executiv al KBC Consumer Finance IFN România. Practica a dovedit că împrumuturile de consum sunt la mare căutare printre clienţii instituţiilor financiare nebancare (IFN). În cazul acestora, produsele de finanţare sunt mai uşor de obţinut, dar cu preţul unor dobânzi mai ridicate.

Noi jucători în piaţă

Încrezători în potenţialul pieţei, KBC Group este ultimul jucător care a intrat în România pe segmentul creditelor de consum, printr-o investiţie iniţială de 12 milioane de euro. Reprezentanţii grupului belgian consideră că numărul mare de locuitori ai ţării noastre, dar şi creşterea economică peste media economiilor emergente din regiune i-au determinat să investească în acest segment. KBC Group mai este prezent în România şi printr-o societate de brokeraj care ocupă prima poziţie pe piaţa de capital, dar şi printr-o instituţie de leasing.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite