Doar 15 la suta dintre studentii maghiari de la UBB Cluj-Napoca vor facultati separate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

531 de studenti din toate sectiile maghiare ale Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca au raspuns la un sondaj realizat de studentii Facultatii de Sociologie si Jurnalism, coordonati de un

531 de studenti din toate sectiile maghiare ale Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca au raspuns la un sondaj realizat de studentii Facultatii de Sociologie si Jurnalism, coordonati de un sociolog profesionist. Infiintarea unor facultati cu predarea exclusiv in limba maghiara este agreata de 15 la suta dintre studenti, in timp ce 69,5% doresc o mai mare autonomie si sporirea puterii decizionale a sectiilor din cadrul facultatilor. Studentii maghiari au fost chestionati si in legatura cu transferul procesului de invatamant de la UBB Cluj la Universitatea "Sapientia" (universitate particulara autorizata, finantata de guvernul maghiar). Raspunsul lor a fost categoric: 4% doresc acest lucru, in timp ce 11% dintre repondenti opteaza pentru mentinerea structurii actuale a UBB. Sondajul evidentiaza si faptul ca 56% dintre cei chestionati declara ca nu sunt informati in legatura cu cererile UDMR in privinta infiintarii unor facultati in limba maghiara si numai 4% raspund ca sunt "bine informati" in aceasta privinta. "Aceasta este o analiza facuta de catre colegii de la sectia maghiara, care au incercat sa afle punctul de vedere al studentilor. Se vede clar ca optiunea studentilor este pentru un invatamant de calitate, si nu pentru un invatamant separat pe criterii etnice. De altfel, sondajul exprima ceea ce noi, aici, la UBB, stim din anii precedenti: nu exista o nevoie reala de infiintare a unor facultati", a declarat, in exclusivitate pentru Adevarul, decanul Facultatii de Stiinte Politice din UBB, prof. univ. Catalin Baba. La randul sau, ministrul Educatiei, prof. univ. Mircea Miclea, si dansul cadru didactic al aceleiasi prestigioase institutii academice, spune ca "apreciaza sondajul realizat la mijlocul lunii ianuarie ca fiind realist" si saluta atitudinea studentilor maghiari, considerand ca "invatamantul romanesc trebuie sa asigure dezvoltarea multiculturalista, sa mareasca sansele absolventilor pe piata fortei de munca, sa devina un invatamant centrat pe nevoile studentilor, si nu pe interesele unor grupari politice".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite