Vrei să nu mai lucrezi peste program. Iată aici ce trebuie să faci

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conform studiilor, petrecem 10.400 de zile la birou de-a lungul vieţii, la care se adaugă 1.400 ore lucrate peste program. Schimbăm în medie opt joburi şi simţim dorinţa de a ne ucide şeful de cel puţin 480 de ori.

Dar cât din timpul pe care îl petrecem la locul de muncă este folosit în mod eficient? Dacă, de multe ori, la sfârşitul zilei de lucru, te surprinzi în ipostaza de a te întreba ce anume ai realizat în ziua respectivă şi nu reuşeşti să găseşti un răspuns, este clar că nu utilizezi eficient timpul petrecut la birou.

Pentru a-ţi eficientiza activitatea, trebuie să înţelegi mai întâi cauzele care te ţin pe loc. Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să elimini toate cauzele interne care îţi afectează eficienţa la birou spun specialiştii în resurse umane consultaţi de portalul hipo.ro. Acestea sunt amânarea, lipsa de organizare şi lipsa de experienţă.

În al doilea rând, după ce te-ai asigurat că lucrezi mai eficient decât înainte, trebuie să "ataci" cauzele externe care te ţin la birou peste program - supraîncărcarea cu sarcini, obiectivele neclare date de şefi sau mediul de lucru haotic.

1. Nu amâna sarcinile. Dacă eşti o persoană căreia îi e teamă de eşec, vei fi tentat să amâni constant orice sarcină mai dificilă. Deşi pare confortabil să finalizezi mai întâi sarcinile mărunte, soluţia este să lucrezi cu prioritate la proiectul cel mai important.

2. Stabileşte priorităţile. Lipsa de organizare te duce la sarcini restante, email-uri la care nu ai răspuns, telefoane pe care ar fi trebuit să le dai. Toate te vor ţine peste program - soluţia este prioritizarea sarcinilor în funcţie de importanţă.

3. Acumulează experienţa. Pentru a ajunge să rezolvi cât mai rapid anumite sarcini, fă exerciţii că să-ţi creşti viteza de execuţie.

4. Nu ignora supraîncărcare. Cu toate că nu poţi refuză atribuţiile care îţi sunt date de şefi, poţi totuşi să vorbeşti cu ei despre volumul de muncă pe care îl ai. Trebuie să-i explici şefului direct că îţi este afectată calitatea muncii de aglomerarea cu sarcini suplimentare.

5. Schimbă amplasarea biroului. Uneori lipsa productiviatii este cauzată de factori care ţin de poziţionarea biroului tău sau de apropierea de surse de zgomot. Încearcă să elimini zgomotul sau alte elemente care îţi perturbă concentrarea.

6. Ai grijă la obiectivele neclare. Numai dacă vei şti cu exactitate ce ai de făcut şi care sunt obiectivele pe care trebuie să le atingi, vei lucra eficient în atingerea acelor obiective. Trebuie să clarifici toate aspectelor pe care le presupune o sarcină.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite