Experţi NASA: Extratereştrii ne-ar putea ataca

Propriul nostru comportament ne-ar putea pune beţe în roate în relaţia cu vecinii spaţiali sunt de părere doi reputaţi oameni de ştiinţă de la NASA şi Universitatea Pennsylvania.

Analiza, care a luat în calcul principalele scenarii care ar putea avea loc în cazul unei întâlniri de gradul III, a fost realizată de cercetătorii de la Departamentul pentru ştiinţe planetare al NASA, alături de profesori de la Universitatea din Pennsylvania.

"Este garantat că vom pierde o eventuală bătălie cu extratereştrii şi există o probabilitate mare ca această pierdere să fie atât de mare încât vom înceta să supravieţuim ca civilizaţie. Pe de altă parte, dacă extratereştrii decid să îşi folosească puterile superioare pentru a ne ajuta, atunci avem şanse mari să ne rezolvăm multe probleme", arată studiul.

Aici însă trebuie luat în calcul şi comportamentul vizitatorilor, dacă sunt egoişti cum sunt oamenii de multe ori sau pun valoarea pe viaţă şi pe protejarea ei. Oamenii de ştiinţă speculează însă că o civilizaţie avansată are mai mari şanse să coopereze. De aceea, sunt şanse mari ca extratereştrii să fie paşnici şi ecologişti, fiind capabili să se dezvolte fără să distrugă mediul.

Dar, NASA avertizează că există şi reversul medaliei: aceştia ar putea totuşi să decidă să facă o faptă bună, scăpând planeta de o civilizaţie care nu se dezvoltă sustenabil, la fel ca ei: "Extratereştrii ne-ar putea ataca nu din egoism, ci din dorinţa universală de a face galaxia un loc mai bun", arată studiul, potrivit Ziare.com