Cât timp şi câţi bani te costă să-ţi transformi hobby-ul în afacere pe net

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Îţi poţi transforma hobby-ul într-un adevărat business.
Îţi poţi transforma hobby-ul într-un adevărat business.

Activităţile distractive şi relaxante sunt o necesitate pentru fiecare dintre noi. Dar ce-ar fi dacă aceaste hobby-uri ale noastre ar fi şi profitabile?

Dacă ai luat decizia de a-ţi transforma pasiunea într-o afacere pe internet, atunci nu mai sta pe gânduri şi treci la treabă. Orice afacere are riscurile ei şi implică mai ales multă muncă, însă ai şansa de a câştiga bani din ceea ce îţi place să faci.

Experţii susţin că multe dintre micile afaceri de astăzi sunt rezultatul unei pasiuni. Dacă ţii cont de următorii cinci paşi, îţi poţi transforma hobby-ul într-un adevărat business.

Primul pas - Înfiinţarea unei firme şi alegerea unui domeniu

Ca să nu te urmărească agenţii Fiscului, trebuie să dai o formă legală activităţii tale, fie că eşti PFA (persoană fizică autorizată) sau societate comercială.

Înainte de a te apuca de treabă, trebuie să cercetezi un pic piaţa şi să observi dacă mai există ceva asemănător cu profilul firmei pe care ai vrea să o iniţiezi.

Trebuie să-ţi cunoşti domeniul în care activezi şi, mai ales, concurenţa. Urmează lansarea unui site pe internet. Este de preferat ca denumirea domeniului (masini.com, hainedecopii.ro sau telefoanemobile.net ) să conţină cuvintele cele mai importante şi reprezentative pentru hobby-ul tău.

Al doilea pas - Promovarea gratuită sau contra cost

O modalitate de promovare gratuită pe internet este optimizarea siteului (vizibilitatea crescută) pentru căutarea în browsere (Mozilla Firefox, Internet Explorer). Astfel, dacă ai ales nişte cuvinte cheie relevante (taguri) pentru domeniul de activitate, cei care vor intra pe siteul tău vor fi persoane interesate şi, implicit, potenţiali clienţi.

De exemplu, dacă introducem termenii "maşini second hand" în motorul de căutare sunt afişate siteurile care vând autoturisme la mâna a doua (autovit.ro, bautozar.ro).

Alegerea tagurilor adecvate va poziţiona siteul într-un loc fruntaş al listei afişate de motorul de căutare (Google). Astfel, şansele de a te găsi oamenii interesaţi cresc considerabil.

În condiţiile în care tu eşti cel care îşi cunoaşte cel mai bine afacerea, îţi poţi alege singur cuvintele cheie şi denumirea siteului. Însă, poţi cere şi ajutorul unui analist IT.

Trebuie să ştii că domeniile se pot cumpăra atât cu ".ro"(înregistrate în România) cât şi cu ".com", însă cele ".ro" sunt mai bine indexate şi listate pe google.ro.

În ceea ce priveşte preţul, înregistrarea domeniilor ".ro" costă aproximativ 45 de euro pe viaţă , în timp ce cele ".com", 10 euro pe an.

Una din cele mai moderne modalităţi de promovare gratuită este cea pe reţelele sociale: Twitter, Facebook , bloguri, forumuri şi alte siteuri asemănătoare unde se pot face schimb de linkuri sau bannere.

Promovarea pe bani se realizează prin agenţiile de publicitate, care sunt cele mai potrivite pentru această operaţiune. Cel mai cunoscut serviciu de publicitate este adwords.google.ro unde plăteşti în funcţie de numărul de vizitatori aduşi în plus pe lună.

Promovarea aduce vizite pe siteul tău, iar fiecare vizită în plus îţi creşte şansele de câştig.

image

Al treilea pas - Crearea propriu-zisă a siteului

Trebuie să-ţi alegi o firmă de dezvoltare de siteuri şi că închei un contract de colaborare. Este important să le dai specificaţii cât mai exacte pentru ca echipa de design să înţeleagă cât mai bine ideea ta şi să îţi ofere mai multe propuneri.

Fiecare firmă de dezvoltare are preţurile ei, iar costurile variază în funcţie de cerinţele fiecărui client. Spre exemplu, dacă vrei un site cu un soft (structură fixă) deja construit va costa mai puţin şi se va realiza într-un timp foarte scurt.

Dacă vrei ceva diferit de ce există pe piaţă, personalizările şi softul vor costa mai mult, iar execuţia acestora va dura mai mult.

Orientativ, preţul unui site variază între 500 şi 3.000 de euro pentru o variantă de început şi poate ajunge la zeci sau sute de mii de euro pentru firme cunoscute sau structuri complexe.

Cu cât softul este mai performant (urmărire comandă, analiză depozit, sistem de rapoarte sau facturare online) cu atât, preţurile sunt mai piperate.
În ceea ce priveşte timpul de execuţie, acesta variază în funcţie de cerinţele tale şi de firma aleasă. Estimativ, realizarea unui site poate dura între o săptămână şi o lună. Însă întreţinerea lui (stocul, comenzile, confirmari, supervizare, promovare) nu se termină niciodată, este un job full-time.

Trebuie să ai un site intuitiv şi uşor de folosit încă de la prima vedere, astfel încât fiecare vizitator să navigheze fără nicio problemă.

Al patrulea pas - Fidelizarea vizitatorilor

După ce ai rezolvat primii paşi, ar fi bine să te gândeşti la o campanie de fidelizare a vizitatorilor. În cazul comerţului electronic cu bunuri, fidelizarea înseamnă convingerea consumatorului de a reveni pe site şi de a cumpăra de cel puţin patru ori, afirmă specialiştii domeniului.

Campaniile de fidelizare se bazează pe: promoţii (la două produse cumpărate ai unul gratis), oferte (transport gratuit) sau cupoane de reducere (la următoarea comandă primieşti o reducere de 5%).

În goana după clienţi noi, nu trebuie să uităm de cei vechi. Fidelizarea audienţei este principalul obiectiv al etapei de dezvoltare al unui site. Îl poţi "păcăli" pe vizitator să revină de câteva ori, dar fidel îţi va deveni numai dacă îl convingi prin calitate, prin respectul acordat, prin actualizare frecventă şi regulată a conţinutului şi prin interactivitate (promoţii, oferte).

Al cincilea pas - Cât te costă

Cheltuielile unui magazin online sunt diferite în funcţie de profilul clientului. Poţi afla cât te-ar costa exact deschiderea unui astfel de shop cerând o ofertă firmelor de creare şi optimizare siteuri.

În primul rând, la un magazin online un procent important din cost îl reprezintă analiza. Nu se poate construi un magazin virtual fără a studia foarte bine tipul de afacere. Este o mare diferenţă între un magazin virtual care vinde 100 de produse faţă de unul care vinde 5.000 de produse.

De asemenea, trebuie luat în considerare cui se adresează magazinul: persoanelor fizice sau juridice? Câte puncte de lucru există, cum se face livrarea, cum se ţin stocurile, cum se emit facturi, cum se face aprovizionarea, care sunt furnizorii, care este perioada de livrare, cum se face plata, şi lista poate continua.

Practic, pentru fiecare punct de mai sus există un modul separat al magazinului online taxat de designer. La final, suma poate ajunge de la 500 la 3.000 de euro pentru un site simplu, sau până la zeci de mii de euro pentru o variantă complexă.

Câteva variante de preţ pentru afacerea ta poţi găsi pe Sky System  sau pe GWP  sau pe Lacedo

Un alt cost de care trebuie să ţii cont este promovarea. Aceasta ajunge la 1.000 de euro pentru un site nou care are nevoie de publicitate.
Nu trebuie să uităm nici de cheltuielile ulterioare de hosting (găzduirea siteului pe un server) care ajung la 10-15 euro pe lună, suma crescâd în funcţie de numărul de vizitatori.

Şi mentenanţa sau dezvoltările ulterioare trebuie amintite, ele încadrându-se între 20 şi 40 de euro pe oră.

Astfel, la un calcul minimal, sumă de început pentru a-ţi transforma hobby-ul într-o afacere ajunge între aproximativ 2.000 şi 5.000 de euro, în funcţie de pretenţiile şi ideile tale de afacere.

TABEL CHELTUIELI MINIMALE DE INCEPUT PENTRU DEZVOLTARE SITE
Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite