Cu ce diferă un EMBA de un MBA?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bianca Ioan, directorul de Marketing Programe EMBA Asebuss, explică în ce constă un astfel de curs şi cui i se adresează În timpul cursurilor de Executive MBA, studenţii analizează

Bianca Ioan, directorul de Marketing Programe EMBA Asebuss, explică în ce constă un astfel de curs şi cui i se adresează

În timpul cursurilor de Executive MBA, studenţii analizează sute de cazuri reale ale unor firme din diferite domenii de activitate.

Atât MBA-ul (Master of Business Administration), cât şi EMBA-ul (Executive Master of Business Administration) sunt programe de excelenţă în administrarea afacerilor.

"Deosebirea esenţială între programele Executive şi cele MBA constă în faptul că cele EMBA pun accentul pe experienţa managerială şi pe metoda studiilor de caz. Acestea sunt abordate din perspectiva de top management", a explicat Bianca Ioan, director de Marketing Programe EMBA Asebuss.

Cursanţii sunt directori

Conceptul de experienţă managerială se referă la persoanele care deţin funcţii de conducere la nivel mediu sau superior, chiar dacă pregătirea lor universitară nu este una economică. "Cursanţii ASEBUSS sunt directori generali, directori financiari, de vânzări sau de marketing (şefi de departamente), consultanţi, întreprinzători, doctori, avocaţi etc. - toţi cei care coordonează echipe, gestionează resurse sau administrează diverse proiecte", a exemplificat Bianca Ioan.

Program interactiv

În cadrul programelor EMBA predau profesori special pregătiţi în acest scop care aplică metode de predare ce valorifică la maximum experienţa managerială a cursanţilor.

"De altfel, toţi cursanţii recunosc încă din primele luni ale programului imensul avantaj de a învăţa atât de la profesori, cât şi de la colegii de clasă. Fiecare are o experienţă relevantă în domeniul în care lucrează", a adăugat Bianca Ioan.

În opinia ei, aceasta este o caracteristică importantă a programelor Executive MBA, programe care se bazează pe interactivitatea dintre cursanţi, dar şi dintre aceştia şi profesor.

Pe parcursul programului, cursanţii parcurg mai mult de 100 de studii de caz ale unor firme reale din diferite domenii de activitate - obţinute prin licenţă de la Harvard Business School, metoda de învăţare care le asigură acestora familiarizarea cu diferite modalităţi de rezolvare a problemelor de management.

Un punct forte al programului este reprezentat de organizarea unor perioade de studiu, numite săptămâni rezidenţiale, în afara Bucureştiului.

Ce oferă în plus EMBA-ul de la Asebuss

Echipe de profesori americani asigură pregătirea managerilor timp de patru săptămâni, câte două în fiecare an academic. Trei săptămâni rezidenţiale se desfăşoară în România, iar ultima, în luna aprilie a anului al II-lea de studiu, are loc în Atlanta. "Pentru ASEBUSS, accentul pe latura internaţională a programului este unul dintre elementele de diferenţiere de pe piaţă", punctează directorul. Cum se cheamă?

Noutatea pe care o aduce programul EMBA al ASEBUSS este colaborarea timp de opt luni dintre participanţii EMBA ai ASEBUSS şi Kennesaw State University, Atlanta - Georgia, USA, în cadrul Proiectului Internaţional.
ASEBUSS este singura şcoală de afaceri din România care organizează vizita întregii serii de cursanţi americani - directori în companii multinaţionale, dar şi antreprenori din Atlanta - în România, timp de 10 zile în luna septembrie.

La rândul lor, participanţii EMBA ai ASEBUSS au ocazia să participe timp de o săptămână în Atlanta, în Săptămâna Rezidenţială Internaţională, care presupune finalizarea proiectelor, vizite la companii şi prezentări ale oamenilor de afaceri din SUA.

Proiecte de afaceri aplicate în practică

Pe parcursul celor opt luni (sept 2008 - aprilie 2010), echipe mixte de cursanţi americani şi români lucrează împreună la elaborarea unor proiecte de afaceri, dintre care o parte sunt chiar aplicate în practică.

În acest mod, programul EMBA al ASEBUSS încurajează nu doar latura academică, însuşirea teoriilor de management, cât şi aplicarea şi valorificarea lor în practică. La nivel internaţional există peste 3.000 de programe MBA şi 1.000 de EMBA.

Avantaje

Un Executive MBA, adică un program MBA special creat pentru persoanele cu funcţii de conducere, aduce un alt avantaj: valoarea relaţiilor ce se stabilesc în cursul programului (networking).

"Absolvenţii ASEBUSS menţin legătura şi după încheierea programului şi ne dezvăluie constant că în spatele unei afaceri de succes sau al unei soluţii ingenioase au stat un sfat, o recomandare, un contact pe care l-au obţinut prin colegi sau prin intermediul nostru ca şcoală", afirmă Bianca Ioan.

Profilul participantului EMBA

Selecţia participanţilor într-un program Executive MBA este un proces individualizat care ia în considerare faptul că acest program este special conceput pentru managerii maturi. Media de vârstă este între 33-35 de ani, iar experienţa managerială trebuie să fie relevantă (minimum trei ani).

"Cursanţii şi absolvenţii ASEBUSS deţin funcţii de răspundere în toate domeniile de activitate, atât în companii multinaţionale, cât şi româneşti: bănci şi societăţi de asigurări româneşti şi internaţionale, pieţe de capital, industria IT şi telecomunicaţii, sectorul farmaceutic, food&beverage, publicitate, construcţii sau avocatură", mai spune Bianca Ioan.

Ea a adăugat că la începutul programului, în 1993, numărul femeilor reprezenta în jur de 25% din totalul cursanţilor EMBA. În ultimii ani, numărul acestora a crescut la 30%, iar pe ultimele două serii chiar la 40%.
Cursanţii şi absolvenţii programului româno-american de Executive MBA sunt economişti (50%) şi ingineri (25%), urmând în ordinea ponderii medici (14%), avocaţi, precum şi alte specializări.

Această diversitate contribuie la îmbogăţirea procesului educaţional şi reflectă mediul de afaceri actual în care managerii acţionează, creând o atmosferă de studiu stimulativă.

În cadrul programului sunt încurajate participarea individuală şi grupurile de studiu a câte şapte-opt persoane având experienţe diferite, a căror componenţă se schimbă la fiecare trei luni, astfel încât cursanţii au ocazia să se cunoască mai bine şi să facă schimb de idei.

Parteneriat cu Kennesaw University - Atlanta

ASEBUSS organizează programul Executive MBA, în parteneriat cu o prestigioasă universitate americană, Kennesaw State University - Atlanta, Georgia. Durata programului este de 2 ani (septembrie 2008 - iunie 2010), iar cursurile se desfăşoară în întregime în limba engleză.

Toţi cursanţii recunosc încă din primele luni ale programului imensul avantaj de a învăţa atât de la profesori,
cât şi de la colegii de clasă. Fiecare are o experienţă relevantă în domeniul în care lucrează
Bianca Ioan,director marketing la ASEBUSS

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite