Cât contează masterul pe piaţa românească

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specializarea făcută după terminarea facultăţii ar trebui să aibă legătură cu jobul Experţii în resurse umane spun că masteratul oferă atuuri pe piaţa muncii. Companiile

Specializarea făcută după terminarea facultăţii ar trebui să aibă legătură cu jobul

Experţii în resurse umane spun că masteratul oferă atuuri pe piaţa muncii. Companiile recrutează mai repede un absolvent de masterat, deoarece consideră că are disponibilitatea spre învăţare continuă.

Dorinţa de a se perfecţiona cât mai mult contează în companiile aflate în căutarea forţei de muncă. "Aceasta e una dintre calităţile pe care o firmă le apreciază la angajaţii săi şi pe care le urmăresc încă din etapele procesului de selecţie", arată Dragoş Gheban, Business Development Manager la Catalyst Solutions.

De aceea, alegerea masteratului ar trebui făcută în funcţie de cât îi serveşte unei persoane în carieră. "Tematica studiată ar trebui să constituie un suport teoretic al activităţilor desfăşurate la locul de muncă, care să sprijine evoluţia în carieră a tânărului profesionist", mai spune Dragoş Gheban.

Masteratul, un avantaj

Alţi specialişti susţin că decizia de a opta pentru un anumit tip de master aparţine în totalitate viitorului angajat, care ţine cont de studiile sale şi de domeniul în care doreşte să înceapă sau să îşi dezvolte cariera profesională.

Cursurile făcute după terminarea facultăţii sunt un avantaj la angajare, în sensul că un candidat la un anumit post care are şi un masterat terminat va fi chemat mai repede la interviu.

"Un masterat nu suplineşte lipsa de experienţă, însă poate creşte şansele de angajare ale candidatului atâta timp cât cunoştinţele au fost aprofundate eficient şi au aplicabilitate", consideră Andreea Mlenajek, consultant senior pe recrutare la Perform HR.

Experţii susţin că masterul tinde să devină obligatoriu pentru studenţii pe sistemul Bologna şi, mai mult de atât, oferă unui student posibilitatea de a se specializa pe un domeniu diferit celui studiat în facultate.

"Pe piaţa muncii, un master are o importanţă destul de mare cu atât mai mult în cazul unui candidat care aplică pentru o poziţie într-un domeniu apropiat studiilor sale", mai spune Andreea Mlenajek.

MBA-ul pentru funcţii de conducere

Cei care vor să acceadă într-o poziţie de middle management pot urma o formă de Master of Business Administration (MBA).

Absolvenţii de MBA se pot împărţi în două mari categorii: cei care au cunoştintele necesare şi puterea financiară pentru a urma acest tip de studii imediat după terminarea facultăţii şi cei care apelează la cursuri de specialitate pentru a putea avansa în cadrul unei companii pe o poziţie de top management.

În unele cazuri, angajatorii sunt cei care cer candidatului MBA, pentru a testa valoarea şi cunoştintele sale. "Prezenţa în CV a unui MBA poate constitui o nouă cerinţă în descrierea unui job de conducere mai mult sau mai puţin oficială", susţine Mihai Manole, de la Perform HR.

Specialiştii în recrutare arată că, în acest moment, pe piaţa de muncă din România există o tendinţă în creştere ca în cazul unui angajat model propus spre promovare, compania să suporte costurile unui MBA. Cert este că ocuparea unei poziţii de top management ţine de două mari aspecte: unul practic reprezentat de o experienţă de durată şi în domeniu şi unul teoretic, cu atestări ale cunoştinţelor de genul MBA.

Instruirea aduce mai mulţi bani

Specialiştii în formare profesională continuă să considere că decizia de a opta pentru un anumit masterat sau MBA trebuie să aparţină în totalitate viitorului angajat. Acesta va ţine cont de studiile sale şi de domeniul în care doreşte să înceapă sau să îşi dezvolte cariera profesională.

"Un master este acel detaliu din fişa personală care <> unui angajator şi care de obicei plăteşte mai bine. Un masterat nu suplineşte lipsa de experienţă, însă poate creşte şansele de angajare ale candidatului atât timp cât cunoştinţele au fost aprofundate eficient şi au aplicabilitate", arată Dragoş Gheban, Business Development Manager la Catalyst Solutions.

Tinerii, foarte interesaţi de oferte

Recruterii susţin că tinerii sunt din ce în ce mai interesaţi de oferta de masterate. Până acum, peste 6.000 de absolvenţi şi tineri profesionişti s-au interesat de programele de masterat de pe www.hipo.ro. "Acest lucru demonstrează că există nevoia unei centralizări în acest sens, care să conţină oferta completă a programelor de master din România", afirmă Dragoş Gheban.

Site-ul cu masterate

Ce interesaţi de urmarea unui masterat pot consulta site-ul www.hipo.ro, unde au la dispoziţie întreaga ofertă naţională de programe de master.

Aici pot găsi 780 de programe din toată ţara, alături de informaţii pentru fiecare în parte: plan de învăţământ, limbă de predare, număr de locuri la buget şi la taxă, modalitatea şi etapele de admitere, acte necesare pentru înscriere sau valoarea taxei.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite