Ştatul de salarii: ce informaţii trebuie să conţină în mod obligatoriu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Statul de salarii nu poate lipsi dintre documentele unei societati comerciale cu salariati, indiferent de domeniul in care aceasta activeaza.

Statul de salarii serveste atat ca document pentru calculul drepturilor banesti cuvenite salariatilor si al contributiilor si al altor sume datorate, cat si ca document justificativ de inregistrare in contabilitate. Potrivit reglementarilor legale, el trebuie sa contina in mod obligatoriu anumite informatii, pe care le prezentam in articolul urmator.

Statul de salarii este reglementat de Ordinul Ministerului Economiei si Finantelor nr. 3512/2008, care aproba normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar contabile.

Reglementarile legale stabilesc ca documentul se intocmeste lunar (pe sectii, ateliere, servicii, etc.), intr-un exemplar sau in doua, dupa caz. La baza unui stat de salarii stau, printre altele, documentele care atesta timpul lucrat efectiv, listele de avans, de concedii de odihna sau certificatele medicale.

De asemenea, statele de salarii trebuie sa includa platile facute in cursul lunii, cum sunt: avansul, lichidarile, indemnizatiile de concediu, astfel incat sa ofere o imagine cuprinzatoare asupra intregii sume a salariilor calculate si a retinerilor legale din perioada de decontare respectiva.

Citeşte pe AVOCATNET.RO ce informaţii trebuie să conţină ştatul de salarii în mod obligatoriu

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite