Creşte preţul cãlãtoriei cu avionul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
.
.

În ciuda crizei economice, traficul aerian devine din ce în ce mai aglomerat, iar clienţii companiilor se plâng de întârzieri ale zborurilor, care ajung uneori la câteva ore bune.

Astfel, Curtea Europeană de Justiţie a hotărât că întârzierile nejustificate ale companiilor aeriene nu vor mai rămâne nepedepsite. Pentru orice întârziere de peste trei ore călătorii vor primi desãgubiri între 250 şi 600 de euro.

Potrivit Eurocontrol, în Europa 30% dintre zboruri pleacă în întârziere. Până acum erau despăgubiţi doar călătorii puşi în faţa unui zbor anulat sau amânaţi pentru un alt zbor pentru overbooking.

Companiile aeriene vor fi obligate să-şi despăgubească clienţii, excluse fiind cauzele de forţă majoră cum ar fi timpul nefavorabil. Defecţiunile aeronavei nu sunt admise ca motiv pentru neplata despăgubirilor.

Companiile aeriene pot refuza sã achite aceste compensaţii numai dacã dovedesc cã întârzierea a fost cauzatã de evenimente extraordinare, imposibil de evitat.

Decizia va afecta echilibrul financiar al companiilor

Ruxandra Brutaru, Director General TAROM, a declarat: "Decizia Curţii Europene de Justiţie va afecta cu siguranţã felul în care activitãţile comerciale ale companiilor aeriene europene îşi vor dezvolta activitãţile comerciale. La nivelul industriei considerãm cã abordarea nu este întru totul îndreptãţitã cu atât mai mult, cu cât aceastã industrie, deşi este cea mai performantã din punct de vedere al calitãţii şi standardelor de siguranţã este şi cea mai vulnerabilã unui numãr amplu de factori externi."

De asemenea, directorul TAROM a explicat: "Orice cost adiţional adus în structurã va afecta echilibrul financiar al companiilor aeriene. Este greu de spus în ce mãsurã aceste costuri se vor reflecta în preţul biletelor, care este o rezultantã a ofertei pe destinaţie, dar cu siguranţã va încãrca negativ baza de cost a companiilor aeriene."
De menţionat este faptul cã TAROM s-a clasat, anul trecut, pe primul loc, la punctualitatea decolãrilor, cu o ratã de 89,3% în rândul celor 30 de operatori membri ai Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).

Natasa Kázmér, Director Corporate Communications & Public Affairs Wizz Air, este de pãrere cã „numãrul pasagerilor cu zboruri întârziate va creşte pentru cã liniile aeriene vor schimba modul de operare, încercând sã evite întârzierile mai mari de trei ore prin afectarea punctualitãţii generale. Astfel, va creşte numãrul întârzierilor pe intervale mici de timp. Şi inevitabil, tarifele vor creste ca reacţie la asimilarea noilor costuri."

"Vom respecta tot timpul deciziile venite din partea autorităţilor române sau internaţionale"

Decizia Curţii Europene a fost o surpriză pentru cei mai mulţi operatori aerieni. "Analizând ritmul întârzierilor la nivel mondial, anticipăm o pierdere anuală semnificativă într-un moment în care industria aviatică se confruntă cu mari probleme pe plan financiar", a declarat Florentina Ivan, Director PR Blue Air.

Reprezentantul Blue Air este de pãrere cã "vom asista la o serie de modificări ce vor fi atat în detrimentul operatorilor aerieni, cât şi în cel al pasagerilor. În cazul în care aceastã mãsura se va şi aplica tariful biletelor va creşte, deoarece operatorii aerieni vor fi nevoiţi să acopere aceste costuri. Vom depune toate eforturile desigur pentru a păstra creşterea cât mai redusã, însã compania noastrã, şi de altfel niciun alt operator aerian, nu va putea nicidecum suporta întreaga pierdere. "

Citeşte pe adevraul.es de ce întârzie cursele aeriene

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite