Studenţii, evaluaţi pe tot parcursul semestrului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O nouă modalitate de verificare a cunoştinţelor studenţilor la zi va fi pusă în practică la Universitatea „Al.I.Cuza“ din Iaşi. Sesiunea finală de examinare va fi înlocuită cu mai multe etape intermediare. Începând cu anul universitar 2009-2010, la Universitatea „Al. I. Cuza“ nu va mai exista o sesiune finală de examinare. Metoda se aplică în universităţile europene.

Senatul Universităţii „Al I. Cuza“ (UAIC) a aprobat o nouă structură a anului academic, în care se va pune mai mare accent pe evaluarea progresivă, pe activitatea didactică a studenţilor, pe întregul semestru. Începând cu anul universitar 2009-2010, nu va mai exista o sesiune finală de examinare, evaluarea făcându-se pe parcursul semestrului respectiv.

Facultăţile vor decide forma prin care vor aplica acest tip de evaluare, luând în calcul specificul şi condiţiile fiecăreia. „Schimbarea structurii anului academic este în avantajul tuturor studenţilor.

Al studenţilor buni, pentru că le recunoaşte şi recompensează eforturile şi meritele de-a lungul întregului semestru, şi al celor mai puţin buni, pentru că îi impulsionează să acorde mai multă atenţie obligaţiilor şcolare şi să se pregătească pentru o carieră profesională, nu doar la sfârşitul semestrului, ci pe toată durata activităţii didactice”, a declarat prof. univ. dr. Vasile Işan, rectorul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi.

Examene intermediare

Pe parcursul anului universitar vor exista examene intermediare, un examen final, dar şi proiecte, studii de caz, eseuri individuale şi lucrări de laborator notate periodic.

La sfârşitul fiecărui semestru, studenţii vor avea la dispoziţie o săptămână pentru refacerea sau îmbunătăţirea rezultatelor obţinute la una dintre formele de evaluare la disciplinele studiate în cursul semestrului. Şi până acum, Regulamentul de Activitate Didactică prevedea ca o proporţie majoritară din rezultatul obţinut la disciplinele studiate să revină evaluării efectuate pe parcursul semestrului.

Studentul, „obligat“ să participe la cursuri

Acest sistem este valabil doar pentru forma de învăţământ de zi. Forma de învăţământ la distanţă şi forma de învăţământ cu frecvenţă redusă se vor desfăşura după regulamentele în vigoare. „În sistemul de evaluare propus de Biroul Senatului UAIC, studenţii vor primi informaţii detaliate privind obligaţiile didactice la fiecare disciplină încă de la începutul anului academic. Ghidul de Studii şi site-urile facultăţilor vor preciza termenele şi condiţiile de evaluare a cunoştinţelor“, explică prof. univ. dr. Vasile Işan, rectorul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“.

Evaluarea formativă (progresivă) presupune ca studentul să participe în permanenţă la cursuri, seminarii lucrări practice şi de laborator, dar şi o evoluţie a învăţării, deoarece progresul înregistrat de studenţi la activităţile universitare trebuie evaluat pe măsură ce acestea au loc.

În principiu, interactivitatea predării cursurilor şi participarea continuă a studenţilor la activităţile didactice facilitează învăţarea şi asigură o mai bună cunoaştere a disciplinelor studiate. Pe de altă parte, această evaluare formativă necesită o activitate mai riguroasă şi sistematică a personalului didactic sau, mai simplu, o mai bună calitate a actului didactic.

Practic, în toate universităţile occidentale evaluarea învăţării pe parcursul semestrului constituie o regulă tradiţională. Universităţile din ţările dezvoltate în care procesul didactic este similar celui din învăţământul superior românesc, cu perioade lungi de sesiune la finalul semestrului de iarnă, respectiv de vară, sunt mai curând excepţia.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite