"Sistemul românesc de învăţământ încurajează mediocritatea şi submediocritatea"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Incapacitatea de a obţine un minim consens politic pentru câteva priorităţi fundamentale ale educaţiei, lipsa unui proiect global, pe termen lung, care să schimbe educaţia şi la care să

Incapacitatea de a obţine un minim consens politic pentru câteva priorităţi fundamentale ale educaţiei, lipsa unui proiect global, pe termen lung, care să schimbe educaţia şi la care să participe toţi cei interesaţi, orgoliul de a lansa proiecte iniţiate de unul sau altul dintre miniştri, fără a se preocupa de continuarea eventualelor iniţiative bune ale celor care au precedat, sunt, potrivit Centrului Educaţia 2000+, cauzele fundamentale ale stagnării din ultimii ani în materie de schimbări curriculare şi educaţionale în general. Centrul Educaţia 2000+ şi UNICEF România au organizat recent dezbaterea "15 ani de schimbări în curriculum: încotro acum?". Una dintre temele abordate se referă la faptul că dascălii sunt interesaţi de ceea ce elevii învaţă la disciplina lor, şi nu de modul în care se structurează personalitatea lor sub influenţa cunoaşterii, a deprinderilor şi a formării valorilor care se promovează prin şcoală. Potrivit Centrului Educaţia 2000+, "în mod şocant, sistemul mai trăieşte încă din mitul olimpicilor internaţionali şi al elevilor cu performanţe superioare, puţini la număr şi nereprezentativi, elevi care sunt copleşiţi cu distincţii. În schimb, acelaşi sistem nu întreprinde nimic serios şi eficient pentru a rezolva problema mediocrităţii şi a submediocrităţii marii majorităţi a elevilor. Prevedem că, în cazul în care se vor produce schimbări în curriculum, marea parte a comunităţii pedagogice va fi interesată, în principal, de ce vor face profesorii, dacă rămân fără ore, şi nu ce avantaje vor avea elevii, dacă vor învăţa altfel".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite