Sindicaliştii feroviari vor da în judecată Ministerul Transporturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Angajaţii CFR Marfă au acceptat şomajul tehnic, dar până la urmă vor rămâne fără locuri de muncă Foto Adevărul
Angajaţii CFR Marfă au acceptat şomajul tehnic, dar până la urmă vor rămâne fără locuri de muncă Foto Adevărul

Sindicaliştii feroviari vor da în judecată în zilele următoare Ministerul Transporturilor şi CFR Marfă pentru menţinerea proiectului privind concedierile colective şi pentru că nu au aşteptat apariţia HG care să cuprindă salariile compensatorii pentru cei 6380 de salariaţi ce vor fi disponibilizaţi.

Sindicaliştii anunţau în data de 11 decembrie că 6.380 de angajaţi ai CFR Marfă, din cei aproximativ 16.220, vor fi disponibilizaţi, din martie, fără a beneficia de salarii compensatorii.

"Mâine (joi - n.r.) ne întâlnim cu colegii din celelalte două federaţii ca să contestăm programul de disponibilizare, pentru că nu s-a respectat Codul Muncii. O să-l contestăm pentru ca instanţa să îl declare nul de drept. Şi Ministerul Transporturilor este semnatar al acestui program ca şi societatea, ca părţi, aceste instituţii fiind cele care l-au aprobat. Trebuie să contestăm în termen de zece zile, mâine vom face materialele pentru a fi depuse la Tribunalul Bucureşti", a declarat preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, citat de NewsIn.

Astfel, sindicalişti vor putea face trimiterea în judecată a celor două instituţii în ziua de joi sau vineri.

"Doream retragerea proiectului până se va promova hotărârea de Guvern şi ordonanţa de urgenţă. Acum vrem să anulăm proiectul de concediere. Solicităm să promoveze în regim de urgenţă hotărârea de guvern şi ordonanţa care să li se permite să primească salarii compensatorii. Dacă o să avem acele prevederi legale, atunci suntem de acord ca aceşti oameni să fie disponibilizaţi în urma analizei posturilor", a explicat Măntescu.

La începutul lunii iulie, circa 7.000 de salariaţi ai CFR Marfă au intrat în şomaj tehnic, prin rotaţie, aceştia primind 75% din salariul de bază, corespunzător locului de muncă deţinut în momentul aplicării măsurii. Călin Graţian, directorul general al CFR Marfă la acea perioadă, declara că trimiterea în şomaj reprezintă o economie la fondul de salarii de aproximativ 25%, care, corelată cu alte măsuri de reducere a cheltuielilor, ar putea ajunge chiar la 30%.

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Gheorghe Popa, declara, în 11 octombrie, pentru NewsIn, că administraţia şi sindicaliştii au ajuns la un acord potrivit căruia şomajul tehnic la CFR Marfă a fost prelungit cu alte trei luni, până la sfârşitul anului, în aşa fel încât activitatea companiei să nu fie afectată.

Potrivit unui proiect de Ordonanţă pregătit de MTI în octombrie, 10.342 de angajaţi urmează să fie concediaţi de la companiile din sectorul feroviar: 600 de la CFR SA, 1.032 de la CFR Călători, 6.700 de la CFR Marfă, 236 la societăţile Electrificare CFR, 23 la Întreţinere mecanică a Căii Ferate, 44 la Tipografia Filaret, 38 la Societatea Informatică Feroviară, 15 la Sere şi Pepiniere. Printre societăţile propuse mai sunt CFR SCRL Braşov unde vor fi disponibilizate 221 de persoane, de la Voiaj CFR 89, de la CFR GEVARO alte 44 de persoane, 800 angajaţi de la CFR IRV şi alţi 500 de la societatea CFR IRLU.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite