Scutire la bacalaureat pentru olimpici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cadrele didactice implicate în examene vor semna contracte cu inspectoratele şcolare

Fără a mai susţine examen de bacalaureat, olimpicii vor obţine nota 10 la materia la care au fost premiaţi. Aceasta este una dintre noutăţile metodologiei privind examenul de bacalaureat, la care lucrează reprezentanţii Ministerului Educaţiei.
Totodată, se au în vedere scăderea numărului de discipline de examen, eliminarea sportului, a psihologiei şi a logicii, dar şi scăderea perioadei de examen, de la trei săptămâni cât ţine în prezent bacalaureatul, până la două săptămâni şi două zile. Contestaţiile vor fi rezolvate la nivelul fiecărui judeţ şi nu se va mai merge pe notarea cu 50 de sutimi. În prezent, un elev care are 4,50 şi contestă nota obţine 5, altul care are însă 4,75 nu poate primi, conform metodologiei, nota 5. Ministerul Educaţiei mai vrea ca subiectele să fie publicate pe internet. Potrivit noii metodologii a bacalaureatului, cadrele didactice vor semna, cu mult timp înainte de examen, un contract clar cu inspectoratele şcolare, în care vor fi stipulate drepturile profesorilor, sancţiunile în cazul în care se încalcă regulamentul şi sumele de bani pe care le vor primi pentru examenele naţionale.

Cum văd directorii de licee schimbările la bac
"Cu toate subiectele făcute publice pe internet, aşa trebuie să arate bacalaureatul! Aşa se face şi în Statele Unite, în toate ţările din Occident. Este evident că elevul care ştie subiectele ştie materia, pentru că subiectele respectă programa şcolară. Fie că sunt sute de subiecte, fie că sunt 10.500, dacă elevul le ştie pe toate, ştie materia. Mi se pare cea mai transparentă metodă de organizare a bacalaureatului. Mi se pare totuşi nepotrivit să se dea bacalaureatul la doar patru probe. Ce pot să înţeleg eu din rezultatele la patru probe? În plus, profesorii se vor lupta pentru care să fie disciplinele reprezentative la bacalaureat. Sunt de acord ca Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare să fie desfiinţat şi apoi reînfiinţat pe criterii solide. Trebuie să devină o agenţie absolut independentă, căreia să mă adresez eu ca instituţie pentru orice fel de testare şi examinare. În prezent, sistemul este gândit necompetiţional. Nu există niciun fel de viziune, nu este formulată nicio misiune. De la Marga încoace, s-a încheiat tot... Nu facem decât să dăm în stângul cu dreptul, ceea ce duce la blazarea întregului sistem."
Luana Chira,
directorul Colegiului "Mihai Eminescu", din Capitală

"Cu subiectele la bacalaureat la vedere, pe internet, ar fi excelent. Va fi mai corect pentru toată lumea şi într-adevăr vom avea şi noi o procedură europeană, transparentă, de organizare a bacalaureatului. Normal ar fi să fie cât mai multe subiecte pentru a acoperi programa şcolară. Ar trebui ca bacalaureatul să fie restructurat şi să fie diferenţiat pe niveluri, după un model european. Să ştim ce bacalaureat ne trebuie pentru a accede în învăţământul superior, iar cine nu are nevoie de studii superioare să dea doar examen de absolvire. şi Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare trebuie regândit de la zero."
Ana Ionescu,
directorul Liceului "A.D. Xenopol", din Capitală

"Subiectele publice la bacalaureat reprezintă o măsură foarte bună, care înlătură orice fel de suspiciuni. Cele de creativitate, de exprimare însă, nu ar trebui făcute publice. şi în alte ţări bacalaureatul este cu patru probe, însă pe diferite niveluri, de tip A, B... diferenţiat, care îţi permite să mergi la o anumită facultate sau la alta. şi atunci elevul se va înscrie la bacalaureatul care este potrivit pentru nivelul lui de pregătire şi pentru aspiraţiile lui."
Rodica Cherciu,
directorul adjunct al Colegiului "Tudor Vianu"

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite