Analiză Românii au simţit cel mai intens efectele crizei financiare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consumatorii români, urmaţi de cei greci, au resimţit cel mai intens efectele crizei financiare în 2010, arată o analiză GfK la nivel european.

Aşteptările economice ale consumatorilor au fost negative, românii clasându-se în coada clasamentului în Europa, urmaţi de greci, potrivit GfK. Germanii sunt de departe cei mai optimişti atunci când vine vorba de consum, în vreme ce românii şi grecii o duc cel mai greu.

Citiţi şi: Calitatea vieţii s-a întors la nivelul din '89

Rezultatul este reprezentat de reducerile drastice în domeniul serviciilor sociale şi creşterile de taxe şi impozite. În conformitate cu aceasta, aşteptările consumatorilor din ambele ţări privind veniturile au fost negative în anul 2010. Dispoziţia de a cumpăra, de asemenea, a fost afectată de temerile consumatorilor privind viitorul, se mai arată în analiza GfK, citată de Mediafax.

Consumul privat a crescut anul trecut cu 0,5%, potrivit analizei grupului GfK.

Germania: s-a înregistrat anul trecut o creştere a vânzărilor atât pe segmentul produselor alimentare, cât şi al celor nealimentare. De asemenea, nemţii au cheltuit mai mult pe fiecare articol de îmbrăcăminte cumpărat şi au avut tendinţa de a opta pentru produse de calitate superioară.

Polonia: Şi în rândul polonezilor disponibilitatea de a cumpăra a atins o valoare pozitivă în comparaţie cu restul Europei, datorită creşterii PIB cu 3,5% anul trecut.

Franţa: plăţile mai mari pentru asigurările sociale şi orele de lucru mai puţin numeroase, ca urmare a săptămânii de lucru de 35 de ore impuse legal, îşi pun amprenta asupra competitivităţii economiei.

Consumatorii francezi se tem în prezent de o reducere majoră a nivelului lor de trai. Acest lucru se reflectă în indicele aşteptărilor privind nivelul mediu al venitului în 2010 şi predispoziţia pentru a cumpăra a poporului francez, ambele scăzute, se mai arată în analiza GfK.

Marea Britanie: tendinţa de a cumpăra a scăzut anul trecut, iar valoarea medie a indicelui aşteptărilor privind venitul a fost, de asemenea, negativă.

Sectorul public este cel mai mare angajator în Marea Britanie. Prin urmare, măsurile de austeritate ale guvernului au un efect important aici. În plus, îngheţarea salariilor şi o rată ridicată a inflaţiei în comparaţie cu Germania au redus nivelul de trai al poporului britanic, potrivit GfK.

2011, un an dificil pentru consumatorii români

Deşi s-a scris şi s-a vorbit destul de mult înainte de criză că România nu va avea de suferit, iată că suntem, împreună cu Grecia, cei mai afectaţi.

Şi 2011 se anunţă un an foarte dificil, cu venituri reduse pentru populaţie şi un nivel al pesimismului deasupra mediei europene, se arată într-un comunicat al directorului general GfK România, Andi Dumitrescu.

Studiul GfK Euro Climate este realizat lunar în toate cele 27 de ţări ale Uniunii Europene pe un eşantion total de 39.900 de persoane şi urmăreşte perspectivele populaţiei asupra veniturilor familiei, a situaţiei economice generale sau a inflaţiei, precum şi disponibilitatea de a cumpăra sau de a economisi.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite