Românii, codaşi la telefoane inteligente

0
Publicat:
Ultima actualizare:

8,4% din românii care deţin mobile au smartphone. Ţara noastră  se află în coada topului între 15 state cuprinse într-un studiu. Românii au început, în ultima vreme, să-şi cumpere un telefon mobil nou nu doar când cel vechi nu mai funcţionează, ci şi atunci când consideră că acesta nu mai răspunde nevoilor lor actuale.

Cu toate acestea, românii sunt codaşi la utilizarea de telefoane inteligente, doar 8,4% din ei deţinând astfel de dispozitive, în comparaţie cu 14%, cât este media înregistrată în Europa Centrală şi de Est.

Astfel potrivit unui studiu GfK, cea mai mare incidenţă a deţinătorilor de smartphone este întâlnită în Slovenia, Turcia şi Lituania, în timp ce în ţări precum Slovacia, Ucraina şi România procentul deţinătorilor de astfel de modele este modest. În privinţa utilizatorilor de telefoane inteligente, aceştia sunt atât femei, cât şi bărbaţi. Cercetarea arată că numărul bărbaţilor care au un smartphone este doar cu 3% mai mare decât cel al femeilor.

Românii se obişnuiesc cu tehnologia

Datele oficiale arată că piaţa telefoanelor mobile a suferit scăderi constant ca valoare a vânzărilor din 2008 şi până în prezent. Totuşi, scăderea în valoare pe piaţa telecom este mai mică decât scăderea în unităţi datorită creşterii continue a ponderii smartphone-urilor, iar acest lucru a dus la majorarea preţului mediu de achiziţie în sectorul telecom.

Vânzările de smartphone-uri cresc rapid, câştigând gradual cotă de piaţă în detrimentul telefoanelor mobile. „Smartphone-urile sunt pe un trend ascendent, pe măsură ce inovarea la nivel hardware cât şi la cel software se intensifică, creând astfel mai multă valoare adăugată şi atractivitate pentru utilizatorul final", precizează reprezentanţii GfK. Pentru moment, telefoanele mobile clasice au încă o cotă importantă în comparaţie cu smartphone-urile, mai ales când vine vorba de volume, datorită preţului mediu care este de patru ori mai mare pentru cele din urmă.



Tranzacţii online

Studiul mai arată că deţinătorii de smartphone sunt mai activi în accesarea internetului de pe telefonul mobil şi prezintă un interes mai mare faţă de serviciile online, cum ar fi cumpărăturile sau internet banking. În plus, 75% din deţinătorii de smartphone din regiunea Europei Centrale şi de Est accesează reţelele sociale pentru a comunica cu alte persoane. La nivel general, mai puţin de 20% din utilizatorii de internet din această regiune a Europei fac cumpărături online. „În Cehia, unde achiziţiile online sunt cele mai populare comparativ cu restul regiunii, 54% din populaţia online caută chilipiruri.

Slovacia şi Slovenia sunt de asemenea lideri în regiune în privinţa cumpărăturilor online. În acelaşi timp, există loc de dezvoltare pe această zonă în ţări precum Turcia, Ucraina şi Kazahstan, ţări cu o utilizare timidă a cumpărăturilor online", se arată în comunicatul GfK. Studiul CEE Telco Industry Report 2011 a fost realizat în perioada mai-iulie 2011, pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări: Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Kazahstan, Letonia, Lituania, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia şi Ucraina.

75% din deţinătorii de smartphone-uri accesează reţelele sociale pentru a comunica cu prietenii.

info
75% din deţinătorii de smartphone-uri accesează reţelele sociale pentru a comunica cu prietenii.
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite