Reportaj Reuters despre drumurile româneşti: Oraşele sunt sufocate de trafic, iar trenurile învechite circulă, în medie, cu 45 km/h

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ziariştii de la Reuters au realizat, în luna decembrie a anului trecut, un reportaj despre drumurile din România, precizând că autostrăzile din România nu sunt conectate cu ţările vecine.

Reporterii Reuters au participat la o întâlnire pe care ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a avut-o cu mai mulţi investitori germani, românca fiind descrisă ca „o femeie mică de statură, cu părul negru prins într-un coc uriaş".

Mai mult, Reuters notează că Boagiu a fost prezentată drept „ministrul responsabil cu recuperarea timpului pierdut" şi că aceasta a prezentat hărţi cu drumuri neconstruite şi proiecte ambiţioase, care sunt în totală neconcordanţă cu imaginea României. „Blocaje peste blocaje, kilometri întregi sufocaţi de trafic. Oraşele sunt sufocate de trafic, pentru că nu se poate conduce pe drumurile din ele. Nici calea ferată nu e mai bună: trenurile învechite circulă, în medie, cu 45 km/h, deşi în unele ţări europene pot ajunge până la 320 km/h", precizează reporterii.

Reuters se întoarce puţin şi în timp, precizând că în anul 2008 în România lumea încă circula în căruţe trase de cai, deşi companii precum Nokia, Ford sau Renault şi-au deschis fabrici în ţara noastră. Jurnaliştii nu trec cu vederea nici drumurile pietruite, afirmând că poţi merge ore întregi pe drumuri neasfaltate, care se află în sate fără electricitate, canalizare şi apă curentă.

Sursa citată precizează că România a consumat doar 47 de milioane de euro din banii europeni pentru infrastructura transportului, chiar dacă Uniunea Europeană oferă ţării noastre 4,6 miliarde de euro, până în 2013. Jurnaliştii spun că este o diferenţă foarte mare între ceea ce prezintă ministrul şi realitatea dură din România, unde traficul arată precum în Africa sau Asia. Cei de la Reuters adaugă că autostrăzile din România sunt precum un sistem închis, deoarece acestea nu sunt conectate la autostrăzile ţărilor vecine. „Ar trebui să se concentreze pe repararea serviciilor guvernamentale şi a instituţiilor înainte să treacă la treburi mai serioase, cum ar fi autostrăzile?", încheie reporterii Reuters.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite