Repartizarea computerizata a profesorilor - virusata de incompetenta si coruptie
0Ideea repartizarii computerizate a cadrelor didactice s-a nascut din dorinta si cerinta de a se stopa coruptia - alarmanta, dupa toate datele oficiale - din invatamant. Fiindca mafiei vanzarilor si
Ideea repartizarii computerizate a cadrelor didactice s-a nascut din dorinta si cerinta de a se stopa coruptia - alarmanta, dupa toate datele oficiale - din invatamant. Fiindca mafiei vanzarilor si cumpararilor de posturi didactice parea a nu i se mai da de cap prin metodele clasice, ministrul Andronescu a decis - una dintre putinele decizii extrem de indraznete ale doamnei Andronescu - sa introduca in joc calculatorul, programul rece si insensibil la cumetrii si pile. Din pacate insa, generoasei idei i-au venit de hac imbatranitii in rele - inspectorii de personal din minister si mai ales din inspectoratele scolare. Jignitorul, umilitorul si tristul tratament de care au avut parte cele peste 66.000 de cadre didactice, zilele acestea, nu este nimic altceva decat imaginea vie a asimilarii unei idei de exceptie de catre monstrul conservatorist al incompetentei crase, lipsei vointei de schimbare si coruptiei lacome. Se vehiculeaza, de la minister la presa, ca sa nu mai vorbim de belicoasele sindicate, tot felul de explicatii, care mai de care mai aberante. Ba, din zona sindicala, exista docti ce graiesc ca de vina pentru acest haos - cu mai putin de 7 zile inaintea inceperii cursurilor 25.000 de posturi libere si peste 28.000 de cadre didactice calificate si necalificate nerepartizate - ar fi, nimeni altul decat calculatorul. Sarmana cutie de ebonita si sticla nu are nici o vina, cum vina nu are nici programul, softul imaginat pentru a scoate la lumina, dar si a usura si, mai ales, a permite controlul direct (din partea ministerului) asupra problemei acordarii posturilor didactice. Vina si responsabilitatea apartin, asa cum de altfel se precizeaza si in metodologia concursului din 16 iulie, organizatorilor si coordonatorului, in speta, inspectoratelor scolare si Ministerului Educatiei. Cu o seninatate de belferi, tartorii din minister ridica din umeri, de parca nu ei au produs o metodologie de tot rasul; etapa absolut necesara a verificarii datelor introduse de operatori in baza de date a fost sarita, "uitata", "o greseala regretabila". Asta s-o cante ministeriabilii la alta masa! Acest moment important - cadrele didactice aveau astfel posibilitatea sa vada ca li s-au gresit notele, specializarea, ordinea optiunilor si sa ceara introducerea datelor corecte - a fost uitat tocmai pentru a mai dosi cateva posturi "grase". Sigur, acum sunt vinovati operatorii - un fel de "prinde orbul, scoate-i ochii", pentru ca acestia au fost studenti, cadre didactice, functionari din inspectorate, oameni care nu au fost instruiti si, probabil, nici angajati in regula, ca sa poata fi trasi la raspundere. Ca sa nu mai spunem ca perioada, timpul fizic pentru introducerea fiselor a fost gandit aiurea, intrucat, in mai putin de 24 de ore, operatorii (in general 1-2 la fiecare judet) trebuiau sa introduca aproximativ 150 de fise. Dar cea mai "groasa" gafa a acestei repartizari s-a nascut din lipsa nomenclatoarelor de discipline/specializari in Ministerul Educatiei, fapt ce-a facut dificila definirea postului si chiar completarea fisei de inscriere. Asa ca, sindicatele care cer acum "sedinta publica" drept forma de repartizare a cadrelor didactice ar face bine sa tipe, solicitand demiterea intregii structuri ministeriale ce nu a fost capabila sa compatibilizeze nomenclatorul disciplinelor scolare cu cel al specializarilor inscrise pe diplomele dascalilor. Repartitia computerizata are marele merit ca a scos la lumina ceea ce de ani buni se incearca a se ascunde: erorile umane provocate de inspectorii scolari - de la generali, la cei de personal - la repartizarea posturilor didactice nu sunt nevinovate, ci se nasc din incompetenta si coruptie.