„Rabla 2011“ demarează cu regulile din 2010

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Guvernul a aprobat pentru acest an un buget de 228 de milioane de lei pentru programul de înnoire a parcului auto, mai puţin cu 494 de milioane de lei faţă de anul precedent. Programul „Rabla 2011“ pentru persoanele fizice a început deja, iar cel pentru persoane juridice va începe luni, 21 martie.

Click aici pentru Lista colectorilor autorizaţi care participă la Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2011 care au încheiat protocol de distribuţie a tichetelor valorice

Lista producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor autorizaţi să participe în anul 2011 la Rabla, precum şi cea a operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz sunt publicate pe site-ul Administraţiei Fondului de Mediu (afm.ro), în cadrul secţiunii „Programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional 2011".

Pentru 2011, Guvernul a aprobat un buget de 228 de milioane de lei pentru programul de înnoire a parcului auto. Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a precizat că bugetul poate fi suplimentat dacă va fi nevoie. Regulile pentru acest an sunt la fel ca anul trecut: fiecare solicitant va putea să folosească trei tichete valorice a câte 3.800 de lei pentru  cumpărarea unei maşini.

Până la data de 31 ianuarie 2011 au fost cumpărate, prin Programul „Rabla" 2010, 63.000 de maşini, dintre care puţin peste 27.000 au fost mărci produse în România. Anul trecut a fost alocat un buget de 722 de milioane de lei pentru scoaterea din uz a 190.000 de autovehicule mai vechi de 10 ani de la data fabricaţiei. În 2010, românii au preferat să-şi cumpere maşini marca Logan prin
programul „Rabla".

Un balon de oxigen pentru dealeri

Dealerii de maşini susţin că „Rabla" i-a ajutat foarte mult la vânzările de anul ăsta. „90% din maşinile livrate către persoane fizice au fost vândute prin acest program", a declarat Victor Neagu, consultant de vânzări la Erebus - dealer care vinde autoturisme marca Opel. El a mai spus că au avut mare căutare maşinile cu preţuri cuprinse între 7.000 şi 20.000 de euro.

În schimb, tichetele pentru rablele companiilor nu s-au dat aşa de bine. „Cam 5% din maşini au fost pentru persoanele juridice. Procedura este mai greoaie, firmele trebuie să depună un dosar şi nu au posibilitatea să preia tichetele de la persoanele fizice", a mai spus Victor Neagu. Şi pentru Porsche România, „Rabla" a fost un ajutor consistent. Anul trecut s-au vândut 3.580 de maşini Skoda cu ajutorul tichetelor pentru maşini.

Faptul că firmele nu s-au înghesuit să-şi înnoiască parcul auto prin programul Rabla este confirmat şi de preşedintele AFM, Gheorghe Popescu. El spune că tichetele de maşini intră la ajutor de stat, motiv pentru care s-au distribuit numai 1.515 tichete pentru maşini vechi.

Pot aplica şi instituţiile publice

Săptămâna trecută, conducerea Ministerului Mediului a anunţat că, spre deosebire de anii anteriori, la programul „Rabla 2011" pot participa şi instituţiile publice. Asta în condiţiile în care, anul trecut, a operat o interdicţie de achiziţionare de maşini pentru toate autorităţile statului.„Cel mai probabil, programul nu va avea rezultate atât de spectaculoase ca anul trecut", a admis ministrul Mediului, Laszlo Borbely.

El a precizat, însă, că în România sunt înmatriculate, în prezent, aproape 400.000 de maşini mai vechi de zece ani. „Îi sfătuiesc pe proprietarii de maşini vechi ce nu mai funcţionează cum trebuie - sigur, sunt şi maşini mai vechi de zece ani care merg foarte bine - să profite de acest program. Pentru câteva mii de euro şi maşina veche la schimb se poate cumpăra o maşină nouă", a încheiat Borbely.

3 este numărul maxim de voucere cu care puteţi cumpăra o maşină nouă prin programul „Rabla".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite