Profesorii se plang ca au ajuns bataia de joc a copiilor
0A luat un 1 pentru ca la ore isi lauda nepoata si fata Domnul profesor Radu Stoica preda chimia la Colegiul National "Mihai Viteazul", din Bucuresti. Media notelor pe care i le-au dat elevii pe
A luat un 1 pentru ca la ore isi lauda nepoata si fata
Domnul profesor Radu Stoica preda chimia la Colegiul National "Mihai Viteazul", din Bucuresti. Media notelor pe care i le-au dat elevii pe www.calificativ.ro este 3. Hotaratoare in obtinerea acestui punctaj a fost nota 2,8 la ajutorul dat elevilor. Doar nota 3,2 a obtinut la claritatea in exprimare si 3,3 la corectitudine, iar la popularitate numai 2,5. "Pentru comoditatea si incompetenta lui e prea mult si atat"; "la el predatul inseamna sa conspectezi tu acasa lectia. Mi-a stricat media si anul trecut, si semestrul trecut. Ii dau 2, asa cum zice el, ca sa invete de acum incolo"; "e o.k., totusi nu lasa corigenti...", sunt parerile elevilor. Domnul profesor nu a fost de gasit, ieri, in scoala, dar surse din cancelarie spun ca dansul nu este un profesor foarte slab, dar nici stralucit.
"O doamna profesor, cu reale probleme privind etica profesionala", asa cum spune un elev, este Didona Niculescu, profesor de fizica la Liceul Teoretic "Ion Neculce", din Capitala. Dansa are media generala 1,5 pentru ca "nu se pricepe la predat, nu face altceva decat sa-si laude fata si nepoata, care sunt plecate in Spania. Reprezinta un factor de stres. Schimbati-o!". "Aceste note mai sunt date si la distractie. Eu sunt un profesor exigent, nu-i las pe elevi sa copieze, iar notele le dau pe merit. Cred ca acesta este motivul pentru care am primit note mici de la elevi. Despre fata si nepoata mea din Spania nu am vorbit la ore, poate intr-o discutie amicala", ne-a declarat doamna profesoara Niculescu. Dansa are 66 de ani, are gradul I si doctoratul. Surse din cancelaria de la "Neculce" ne-au confirmat ca doamna Niculescu este un profesor foarte bun din mana careia au iesit absolventi remarcabili.
Dana Vladoiu, profesor de informatica la Colegiul National "Cantemir Voda", din Bucuresti, este apreciata de elevi pentru corectitudine si pentru claritate in exprimare, categorie la care a obtinut nota 8. In schimb, la ajutorul dat elevilor are numai nota 5.50 si 5 la popularitate. "Este ca un sloi de gheata, ne dispretuieste, mai bine ne-ar zice in fata ca suntem prosti decat sa ne priveasca asa", spune un elev. Daca profesorii dau cu greu 10, exista cadre didactice care primesc nota maxima.
Lavinia Anton, profesor de romana la Colegiul National "Spiru Haret", din Bucuresti, este un dascal cu 10 pe linie. "Un profesor minunat", spun elevii. Si rectorul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, Ion Rosca, profesor de informatica la Facultatea de Cibernetica Statistica si Informatica Economica, este vazut de propriii elevi drept "un exemplu de urmat". El "face treaba excelenta si se tine de promisiuni"; "un profesor corect la examene, as vrea sa fie multi asa".
"Ne evalueaza puturosii"
"Am ajuns bataie de joc nationala!", spun dascalii. "Vor sa ne umileasca public!"; "sigur, acest site nu este vizitat de elevii dornici sa invete, poate numai de puturosi"; "nu inteleg care este scopul acestui site si cui apartine"; "uitati cum se foloseste Internetul pentru asemenea barfe"; "eu apreciez orice parere daca sustinatorul semneaza si nu se ascunde in spatele unor nume de imprumut sau foloseste site-uri cu scop, cel putin, nu foarte clar precizat". "Anonimatul le ofera elevilor un aplomb care dispare, de cele mai multe ori, intr-o discutie face to face", este de parere doamna profesor Dana Vladoiu, de la Colegiul National "Cantemir Voda", din Capitala. Doamna profesor Dana Jebelean spune ca nu o deranjeaza site-ul in sine, ci doar anumite lucruri: "Daca eu nu vreau sa apara informatii despre mine pe Internet, atunci acest lucru nu ar trebui sa se intample. Daca elevul ar adopta o tinuta ideala in acest caz n-ar fi mare lucru, dar din parerile postate acolo reiese contrariul acestor lucruri". Profesorii au raspuns si unui sondaj de opinie, lansat pe site-ul Ministerului Educatiei si Cercetarii. Aproximativ 30 la suta din acestia considera ca site-ul cu pricina transforma profesorii intr-o bataie de joc nationala. Peste 20 la suta spun ca aceasta idee este constructiva pentru invatamantul romanesc, in timp ce aproape 30 la suta cred ca initiatorii castiga bani din bannere si alte elemente de publicitate existente.