Maşină de colecţie, conservată sub pământ timp de 45 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un argeşean a cumpărat cu 1.000 de euro un Chevrolet din 1928, care a stat îngropat în curtea unui ţăran din comuna Domneşti. Automobilul, lung de şase metri şi lat de aproape trei, va fi recondiţionat, preţul acestei piese de colecţie ajungând la 25.000 de euro.

Chevroletul a fost scos la lumină de către un nepot al vechiului proprietar, Victor Rusalim. Acesta din urmă se pare că o îngropase în curtea casei de teama confiscărilor din perioada comunistă.

În 1990, la momentul descoperirii, autovehiculul era într-o stare mai bună decât a ajuns acum, după 10 de ani de păstrat în garaj. „Când am găsit-o în garajul unei rude al ultimului proprietar, maşina nu era păstrată corespunzător, iar timpul şi-a spus cuvântul. În pământ s-a păstrat se pare mai bine decât în anii cât a stat afară, neprotejată", a spus ieri, pentru „Adevărul de Seară", actualul proprietar, Romulus Totan.

Fabricată în SUA, acum 83 de ani

Acul de la vitezometru a rămas blocat la 10km/oră



Maşina a fost îngropată în anul 1945 de către Victor Rusalim, localnic din comuna argeşeană Domneşti. Potrivit actului de înmatriculare original, păstrat şi acum, automobilul este un Chevrolet  fabricat în 1928, în SUA.  În 1990, imediat după Revoluţie, a fost dezgropată şi păstrată într-un garaj mai bine de 10 ani. Abia în 2000 a fost "mirosită" de Romulus Totan, un argeşean împătimit al maşinilor unicat, care a cumpărat-o cu 1.000 de euro.

Automobilul are toate componentele originale şi se află acum în garajul colecţionarului care intenţiona să o recondiţioneze. „Estimez că voi cheltui cam 6.000 de euro pentru refacerea acestei bijuterii. Maşina a fost îngropată la şase metri sub pământ, dar s-a păstrat foarte bine: volanul din lemn, scaunele, caroseria şi numărul de înmatriculare sunt cele originale", a explicat Totan. El a mai spus că, atunci când a cumpărat maşina, în ea se găseau şi câteva ziare ale vremii.

Ţărână sub caroserie

image

Actul de înmatriculare, şi el în stare bună



De cum a văzut bolidul care a stat aproape o jumătate de secol sub pământ, colecţionarul a ştiut că trebuie să obţină "turismul", aşa cum era numită maşina în cartea de înmatriculare. „Când am văzut-o, am ştiut că va fi a mea. Chiar am ştiut şi ce să-i mai adaug, după ce o restaurez complet. O să am ceva de muncit la ea, că se vede că a stat în pământ. Adică, atunci când am desfăcut-o, a trebuit să scot ţărâna de sub caroserie!", îşi aminteşte Romulus Totan.

Cadillac din 1976

Şi pentru că este pasionat de maşini ediţie limitată, argeşeanul a achiziţionat anul trecut şi un Cadillac din SUA. Maşina a fost făcută în anul 1976 şi este un model clasic, ediţie limitată. În acel an, acest tip de maşină a fost fabricat în doar 200 de exemplare. "Am luat maşina dintr-un show-room din Florida. Era în stare perfectă şi valorează o avere", a precizat Romulus.

Cadillacul este în perfectă stare de funcţionare, are culoarea albă, motor de 9.000 de centimetri cubi, scaune din piele albă, este un cabrio şi are pe ea însemnele de ediţie limitată ale firmei americane, dungi roşii pe caroserie.

„Acum are o parte din componente scoase pentru că vreau să se păstreze în perfectă stare până la primăvară când o voi înscrie în Retro Club şi o voi scoate la plimbare. Automobilul impresionant are nu mai puţin de şase metri lungime şi aproape trei lăţime", a conchis argeşeanul. 

"Maşina a fost îngropată la şase metri sub pământ, dar s-a păstrat foarte bine: volanul, scaunele, caroseria şi numărul de înmatriculare sunt cele originale."
Romulus Totan
proprietarul Chevroletului

image
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite