Perlele dascalilor le bat pe cele ale elevilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In luna iulie a avut loc examenul de titularizare pe post, iar cei care conduc destinele invatamantului s-au aflat in ipostaza de a intocmi situatii despre mii de dascali care nu au reusit sa

In luna iulie a avut loc examenul de titularizare pe post, iar cei care conduc destinele invatamantului s-au aflat in ipostaza de a intocmi situatii despre mii de dascali care nu au reusit sa promoveze. In judetul Cluj, de exemplu, numai jumatate dintre cei ce s-au prezentat la examen au obtinut nota de trecere, iar peste 130 de profesori, din totalul de 700, au luat note sub 5. Pedagogia, de exemplu, esentiala pentru un profesor ce primeste "verde" sa deschida mintile elevilor, pare uneori un taram necunoscut. Iata cateva dintre "perlele" profesorilor: "conformismul este dorinta oamenilor ca toti sa se poarte la fel si sa se gandeasca la fel, si sa gandeasca in mod obisnuit"; "imaginatia este functia psihica esentiala procesului de creatie este imaginatia = proces de sinteza a unor reactii fenomene psihice noi fara munca sustinuta nu se realizeaza nimic"; "creativitate = actul creator este un proces de elaborare prin inventie sau descoperire cu ajut. imaginatiei creatoare, a unei idei creatoare originale la mare valoare"; "in invatamantul de la inceputul secolului se pune accent pe aceea ce reprezinta ceea ce este interesul elevilor incat clasice lectii unde elevii trebui sa invete ceva ce va preda"; "scoala trebuie sa ceara voie interese pentru stiinta pentru viata sociala iar elevii trebuie sa le dezvolte capacitatea vointa de a intelege de a dezvolta un tot mai complicat" (aceasta lucrare a fost notata cu 2, dar autorul a facut contestatie); "imaginatia constituie o aptitudine, deci factorul ereditar are o influienta mai mare sau mai mica, totusi, fara munca nu se realizeaza nimic original". La Limba si literatura romana, am aflat urmatoarele: "Povestea Harap-Alb incepe cu un desechilibru. In introducere intalnim cu un imparat, care are trei fete. Iar desechilibrul acesta imediat echilibreaza cand auzim despre fratele sau, care are trei baieti. (...) Fiul cel mare a pornit sa fie imparat. Tatal sau a imbracat in piele de urs si a asteptat fiul cel mare la un pod. Fiul cel mare a speriat si a intors acasa. Aici intalnim cu podul. Podul este un simbol, trecere la o alta viata. Si ursul este un simbol nordic". L-am intrebat pe conferentiarul universitar Adrian Opre, directorul Departamentului pentru pregatirea personalului didactic din cadrul UBB, ce este in mintea unor profesori care ajung sa se exprime astfel. "Aceste lucrari pot fi un bun diagnostic al limpezimii mintii lor", ne-a raspuns Opre. Universitarul nu ne-a putut preciza de la ce scoli sunt dascalii examinati, deoarece lucrarile, asa cum se stie, vin inchise, iar cei ce le corecteaza nu stiu cui apartin. "Lucrarile se intorc la inspectorate si isi urmeaza traseul. La Cluj s-au corectat din Bistrita, Salaj, chiar si din Iasi, din toata tara", a precizat dascalul.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite