Oltenii fentează şi noile radare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aparatura ultraperformantă de pe maşinile agenţilor de circulaţie funcţionează pe aceeaşi frecvenţă ca vechile echipamente. Radarele de ultimă generaţie pot fi păcălite de şoferii cu experienţă, care ne recomandă să nu aruncăm la gunoi detectoarele pe care le-am folosit până acum.

În urmă cu două luni, 450 de automobile Logan MCV dotate cu aparate radar de ultimă generaţie au împânzit şoselele ţării. După o campanie de informare asiduă, mai-marii Poliţiei aproape că i-au convins pe şoferi să arunce la gunoi detectoarele de radar, considerate inutile în faţa echipamentelor sofisticate de tip Autovision BEE III.

Poliţiştii s-au lăudat cu noi achiziţii care nu pot fi păcălite nici măcar de cele mai scumpe detectoare de radar.

Soluţii

Teoria poliţiştilor este contrazisă însă de şoferii cu experienţă. După două luni de funcţionare a echipamentelor achiziţionate de la firma britanică Traffic Safety Systems Ltd, şoferii olteni sunt în măsură să dea câteva sfaturi care dau peste cap teoriile poliţiei.

În primul rând, trebuie spus că noile radare funcţionează pe frecvenţa K, la fel ca şi vechile aparate, Python 3. În concluzie, toate detectoarele pot să depisteze noile radare fără nicio problemă.

„E cea mai mare prostie să arunci vechile detectoare de radar la gunoi. Şi noile aparate merg pe aceeaşi frecvenţă ca cele vechi", spune Silviu, un şofer cu experienţă de zece ani la volan. Ce le deosebeşte pe noile radare de vechile aparate este funcţia Instant-On, un fel de sistem stand-by.

Practic, camera video funcţionează fără ca aparatul să emită unde radar. Atunci când oamenii legii consideră că un şofer a depăşit viteza legală activează manual aparatul radar, lăsându-l pe conducătorul auto fără posibilitatea de a reduce viteza în timp util.

Şoferii craioveni spun că cel mai indicat este să nu mergi în capul coloanei de maşini sau să eviţi să fii singur pe şosea. Odată ce poliţiştii l-au surprins pe şoferul din capătul coloanei că a depăşit viteza legală, restul îşi pot vedea liniştiţi de drum.

O altă variantă ar fi frânarea bruscă, metodă riscantă de cele mai multe ori şi nerecomandată, dar eficientă, după cum spun şi poliţiştii.

„Aşa fac mulţi dintre şoferi. Merg cu detectorul pornit, iar atunci când începe să bipăie reduc rapid viteza. Mulţi reuşesc să ne păcălească pentru că radarului îi trebuie cam o secundă şi un pic să porneacă, timp în care, dacă eşti iute de picior şi nu ai depăşit cu mult viteza legală, poţi să încetineşti", a explicat un agent de circulaţie.

"E cea mai mare prostie să arunci vechile detectoare de radar la gunoi. Şi noile aparate merg pe aceeaşi frecvenţă ca cele vechi."
Silviu
şofer

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite