"Ministrul Hărdău este o ruşine, este cea mai mare decepţie pentru învăţământ"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fostul ministru al educaţiei Alexandru Athanasiu acuză incompetenţa responsabililor MEdC şi consideră drept o măsură necesară desfiinţarea testelor naţionale. Potrivit acestuia, este dificil

Fostul ministru al educaţiei Alexandru Athanasiu acuză incompetenţa responsabililor MEdC şi consideră drept o măsură necesară desfiinţarea testelor naţionale. Potrivit acestuia, este dificil ca un minister să funcţioneze în frunte cu nimeni altul decât Mihail Hărdău, "cea mai mare decepţie a învăţământului".

Comunista Aneta Spornic echivalentul lui Hărdău
"Întârzieri, lipsă de viziune, dezorganizare, toate acestea arată că nu suntem racordaţi la ceea ce azi se discută la Bruxelles şi la Strasbourg. Cred că ministrul Hărdău nici nu a auzit de asigurarea metodelor de pregătire şi formare permanente, care să uşureze mobilitatea forţei de muncă. Domnul Hărdău nu are ce căuta în fruntea MEdC, nu semnifică nimic, este cea mai mare decepţie pentru învăţământ şi este o ruşine. Nici măcar în galeria miniştrilor din perioada regimului comunist nu găsim un echivalent. Poate Aneta Spornic. Dar şi în comunism au fost mari miniştri ai educaţiei ca Maliţa, Murgulescu... mari intelectuali. În cazul lui Hărdău, suntem în faţa nulului. Nu ştie nimic despre acest sistem şi s-a ajuns la situaţii penibile, în care situaţia a scăpat total de sub control, aşa cum a fost la examenele din această vară", ne-a declarat fostul ministru al educaţiei, Alexandru Athanasiu. Potrivit acestuia, "anul acesta, problemele din învăţământ au fost manageriate mizerabil. Este necesară intrarea în sistem numai a oamenilor cu pregătire psihopedagogică şi care au traversat module de pregătire". "Învăţământul a devenit un fel de coş al rataţilor şi al şomerilor, spune Athanasiu. Aici e refugiul necalificaţilor, al celor care temporar nu au un loc de muncă. Nu se poate să deschizi titularizarea către toate profesiile".

Testele naţionale - inutile
"Este obligatoriu ca testele naţionale să fie desfiinţate, consideră Athanasiu. Sunt inutile. S-ar putea stabili un examen la sfârşitul învăţământului obligatoriu, deci la 10 ani, când se intră în ciclul superior de liceu. Legea 269 din 2003 stabileşte că învăţământul obligatoriu este de 10 ani. Toată populaţia şcolară care are vârsta potrivită ar fi trebuit să parcurgă învăţământul obligatoriu de 10 ani. Este o aberaţie să pui un examen la finele gimnaziului cu toate că toţi absolvenţii de gimnaziu trebuiau să continue şcolarizarea. Există o contradicţie fundamentală şi o discriminare constituţională. Nu pot să trimit un elev la SAM în urma clasificării de la testele naţionale, care este tot în învăţământul obligatoriu, dar unde are doar 60% din curricula de la liceu. Cu alte cuvinte, toţi ar trebui să beneficieze de aceeaşi curriculă, pentru că sunt absolvenţi de învăţământ obligatoriu". Athanasiu crede că ar trebui schimbat şi sistemul de bacalaureat: "Bacalaureatul nu ar mai trebui să fie în ultimul an, dacă tot urmăm modelul francez de bac... În Franţa, bacalaureatul se dă pe parcursul a doi ani. Este o mai puţină apăsare asupra elevilor. Un bacalaureat întins pe mai mulţi ani... unele discipline să se dea pe parcursul unui an, altele în alt an. Subiectele trebuie să fie la nivelul şcolilor, trebuie întrunite comisii care într-un timp scurt să stabilească subiectele. Nu trebuie să dăm o pondere atât de mare mediei la bacalaureat în privinţa admiterii la facultate, pentru că de aici pornesc şi frauda şi presiunile uriaşe".

Descentralizarea - ratată
"În anul 2004, s-a dat o lege privind descentralizarea. În 2005, acest sistem urma să fie pilotat. În opt judeţe s-a trecut la descentralizarea financiară, numai că cinci luni de zile ministrul Mircea Miclea a îngheţat toate procedurile legate de acest sistem, experimental la acea vreme, din păcate şi acum. După câteva luni de zile a considerat că e bine să se facă totuşi lucrul acesta şi a continuat pilotarea. Numai că, potrivit programului, în 2006, sistemul devenea unul de implementare generală în învăţământ şi de aplicare totală, nu experimentală. Din păcate, şi în anul 2006 se face tot pilotare, dar nu ştiu ce fel de pilotare, că nu apar rezultate", spune fostul ministru. Acesta crede că s-a făcut o greşeală fundamentală, şi anume descentralizarea titularizării: "Ce legătură are descentralizarea titularizării cu sistemul de descentralizare financiară? Rezultatele s-au văzut. În judeţul Cluj, a trebuit să se anuleze un examen".

Hărdău: Athanasiu - un fanfaron
"Nu răspund niciunui fanfaron politic. Nu răspund celor care au avut posibilitatea să facă ceva în educaţie, n-au făcut nimic şi au trecut neobservaţi. Sunt oameni care fac declaraţii şi uită să bea un pahar cu apă înainte", a precizat ministrul Mihail Hărdău în legătură cu acuzele aduse de fostul ministru al educaţiei, Alexandru Athanasiu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite