Ministerul nu incurajeaza profesorii sa utilizeze computerul
076,7 la suta dintre dascalii Capitalei spun ca nu exista criterii corecte de apreciere a performantelor didactice
Cadrele didactice care utilizeaza calculatorul in procesul de invatamant nu primesc absolut nici un punct la evaluarea pentru acordarea gradatiilor si salariilor de merit. La sfarsitul anului trecut, ministrul Educatiei a promis insa ca dascalii care folosesc calculatorul in predare si care urmeaza cursuri de formare in vederea utilizarii programului SEI vor avea mai multe sanse sa primeasca salariu de merit sau gradatie de merit. "Nu s-au dat puncte pentru cei care folosesc lectiile electronice si calculatorul la clasa. De asemenea, cursurile de formare pentru utilizarea calculatorului tin de nevoile personale ale cadrelor didactice si nu le-am punctat", ne-a declarat prof. Victoria Nicola, presedintele comisiei bucurestene pentru acordarea gradatiilor si salariilor de merit. Ce-i drept, nici metodologia aprobata de minister (in data de 14 noiembrie 2003) nu permite acest lucru. Acesta prevede ca se pot acorda puncte doar pentru "performante verificate in utilizarea Sistemului Educational Informatizat" (cum ar fi, de exemplu, conceperea de soft educational). Profesorii sunt nemultumiti nu numai pentru ca nu li se ia in considerare efortul de a utiliza calculatorul in predare. Profesoara de biologie Elena Batraneanu (31 de ani vechime in invatamant, gradul didactic I), de la Scoala nr. 3 din Capitala, contesta faptul ca nu i s-au luat in considerare participarea la cursuri de formare prin Casa Corpului Didactic, colaborarea cu reprezentantii comunitatii locale, referate si lectii deschise tinute in prezenta dascalilor din sectorul 1, participarea la concursuri de prevenire a consumului de droguri. Doamna Batraneanu nu este un caz singular. Un sondaj realizat in luna martie a.c. de catre Alianta pentru Educatie, arata ca 76,7 la suta dintre cadrele didactice ale Bucurestiului cred ca, in prezent, nu sunt corecte criteriile de apreciere a performantelor didactice. De asemenea, 69 la suta dintre dascali sunt nemultumiti de actualul sistem de perfectionare profesionala, iar 86,6 la suta dintre ei nu se considera apreciati, motivati si stimulati sub aspect financiar.