La ce trebuie să fie atenţi suporterii în aceste zile de foc pentru a nu-şi lua ţeapă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comercianţii nu ştiu cum să-şi umfle veniturile cu ocazia finalei Europa League, când mulţi suporteri vin să-şi încurajeze echipele participante. Reprezentanţii ANPC vă dau câteva sfaturi.

Zilele de foc premergătoare finalei Europa League pot fi adevărate capcane pentru buzunarele suporterilor şi nu numai. Pentru a nu cădea în plasele comercianţilor, specialiştii în protecţia consumatorilor vă dau câteva sfaturi:

Schimb valutar

- nu efectuaţi operaţiuni de schimb valutar decât în locuri autorizate;
- solicitaţi completarea formularului de tranzacţionare a schimbului valutar;
- verificaţi lista cursurilor de schimb valutar afişată pe panoul exterior, cât şi în interiorul casei de schimb valutar;
- informarea cursului valutar de pe panoul exterior să corespundă cu cea de pe panoul interior;
- aveţi dreptul să solicitaţi înscrierea pe versoul bonului fiscal a seriilor şi numerelor bancnotelor vândute.

Unitati de cazare (hoteluri)

Asiguraţi-vă că sunt respectate condiţiile de cazare:

- expunerea la loc vizibil, în exteriorul clădirii: denumirea, tipul şi însemnele privind categoria de clasificare a structurii de primire turistice;
- la recepţie trebuie să fie afişate tarifele stabilite pentru structura de primire turistică în cauză. În situaţia în care în aceeaşi structură de primire turistică există spaţii de cazare clasificate la o altă categorie decât cea înscrisă în certificatul de clasificare, acestea trebuie afişate distinct împreună cu tarifele aferente;
- starea generală de curăţenie, salubritate şi igienă;
- lenjeria de pat şi prosoapele trebuie schimbate după fiecare turist;
- existenţa listelor/pliantelor scrise, tipărite în limba română şi în cel puţin două limbi de circulaţie internaţională, cuprinzând informaţii utile pentru turişti:

1) instrucţiuni de folosire a telefonului, după caz;
2) tarifele interne şi internaţionale pentru convorbiri telefonice;
3) lista cuprinzând serviciile suplimentare oferite şi tarifele pentru cele cu plată, cu
indicarea modalităţilor de solicitare a serviciului în cameră;
4) lista de preţuri cu preparatele room-service;
5) lista cuprinzând preţurile produselor din minibar, după caz;
6) instrucţiuni de folosire TV, instalaţie aer condiţionat, după caz;
7) informaţii turistice privind zona sau localitatea;

- orice alte informaţii ce ar putea face agreabil sejurul turistului;
- echipare sanitară corespunzătoare (existenţa şi dotarea grupurilor sanitare din
camere şi a celor comune cu oglindă, covoraş împotriva alunecării, perie WC şi
dezodorizant, săpun, hârtie igienică, prosop, priza pentru aparatul de ras etc.);
- buna întreţinere şi funcţionalitate a dotărilor;
- structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi alimentaţie publică trebuie să furnizeze în permanenţă apă caldă şi rece la grupurile sanitare;
- spaţiile de cazare nu trebuie să fie la subsolul clădirilor;

Servicii de transport - taxi

- taxiul trebuie sa ofere în exterior, prin însemne, înscrisuri, informaţii privind tarifele de transport aplicate;
- pe fiecare dintre portiere trebuie să se regăsească afişat un ecuson pentru întreaga perioadă de valabilitate a autorizaţiei;
- pe portierele din faţă sunt obligatorii înscrisurile privind valorile tarifelor de distanţă, practicate pe timp de zi şi pe timp de noapte, astfel încât acestea sî fie vizibile de la minimum cinci metri;
- taxiul trebuie să aibă afişat în interior, la loc vizibil, o listă care să poată fi consultată de consumatori şi care cuprinde titularul legal al autorizaţiei taxi, tarifele de distanţă, de pornire şi de staţionare;
- consumatorii, cât şi conducatorii auto trebuie să fie atenţi ca aparatul de taxare să
fie pornit în momentul începerii cursei, iar la sfârşitul acesteia să se elibereze bon
fiscal.

Unitati de alimentatie publica (restaurante, fast-food-uri etc)

- refuzaţi produsele care prezintă semne organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului sau care prezintă semne de infestare cu paraziţi, care prezintă aspect necorespunzător sau care prezintă urme de mucegai, altul decât cel de cultură;
- refuzaţi produsele pentru care aveţi îndoieli privind calitatea şi modul de informare;
- în cazul în care suferiţi de alergie la un component alimentar, nu ezitaţi să solicitaţi personalului de servire informaţii referitoare la aceste ingrediente;
- verificaţi dacă în lista meniu sunt afişate cantitatea şi preţul produselor;
- solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod
justificat, doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui serviciu;
- nu frecventaţi unităţi de alimentaţie publică din locuri neautorizate; comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de preparare şi comercializare şi riscaţi să consumaţi produse neconforme sau chiar nesigure care pot să vă afecteze sănătatea.
Magazine alimentare şi nealimentare
- verificaţi produsele înainte de a le cumpăra, pentru a evita achiziţia de produse care nu corespund dorinţelor şi nevoilor dv.;
- verificaţi preţul de cumpărare; preţul afişat trebuie să fie acelaşi cu cel înscris pe bonul de casă;
- verificaţi încadrarea în data durabilităţii minimale/data limită de consum la produsele alimentare;
- solicitaţi bonul de casă la achiziţia de produse.
Cazinouri
- nu participaţi la jocuri de noroc clandestine sau neautorizate (cum ar fi jocurile tip alba-neagra bazate pe dexteritatea mânuitorului, în care se utilizează cărţi de joc, cauciucuri cu timbre, capace cu boabe de cereale, capace cu bilă) sau la concursuri clandestine;
- participarea la jocuri de noroc presupune acceptarea regulamentului respectivului joc, afisate la loc vizibil, valoarea mizelor, valoarea impulsului, procentul de premiere din totalul rulajului sumelor jucate sau valoarea premiilor pentru acele jocuri de noroc pentru care se prevede un procent minim de câştig din totalul încasărilor;
- nu acceptaţi plata unor taxe de participare sau de altă natură, care nu v-au fost comunicate de la bun început, atunci când acestea vă sunt prezentate ulterior, drept condiţie obligatorie pentru intrarea în posesia premiului câştigat;
- e bine să ştiti că, personalul care deserveşte sălile de jocuri de noroc are, între altele şi în funcţie de specificul activităţii de jocuri de noroc desfăşurate, o serie de obligaţii cum ar fi:

1) să nu crediteze participanţii la jocul de noroc;
2) să poarte la loc vizibil ecusonul pe care sunt înscrise numele şi prenumele persoanei respective, precum şi funcţia deţinută.
3) să pună la dispoziţia jucătorilor caietul de reclamaţii şi sesizări.

- organizatorii pot interzice accesul persoanelor aflate într-o stare avansată de ebrietate, al celor aflate sub influenţa substanţelor halucinogene, sau al celor care prin comportament aduc atingere bunei desfăşurari a activităţii în incinta în care sunt exploatate jocuri de noroc.
- este interzisă utilizarea ca instrumente de plată care concură la exploatarea jocurilor de noroc a instrumentelor de plată utilizate în sistemul financiar-bancar (ordine de plată, cambii, bilete la ordin, viramente, foi de vărsământ etc.), altor hârtii de valoare/cu valoare declarată sau vouchere.
- organizatorii sunt obligaţi să nu permită accesul în cazinouri al persoanelor care nu deţin asupra lor actele de identitate. Păstraţi biletul de intrare în cazinou pe toată durata cât vă aflaţi în incinta locaţiei.
- trebuie să ştiţi că, în cazul cazinourilor, organizatorii pot prevedea, prin regulamentul de ordine interioară, modalitatea admiterii clienţilor şi au dreptul de a interzice accesul în cazinouri al persoanelor declarate indezirabile, ale căror date de identitate împreună cu motivaţia acestei măsuri au fost comunicate organelor de poliţie.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite