Jumătate din părinţi sponsorizează învăţământul "gratuit"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După terminarea cursurilor, profesorii ar trebui să aibă ore speciale de pregătire în care să facă meditaţii cu elevii, iar copiii trebuie să fie sprijiniţi mai mult în şcoală, aşa

După terminarea cursurilor, profesorii ar trebui să aibă ore speciale de pregătire în care să facă meditaţii cu elevii, iar copiii trebuie să fie sprijiniţi mai mult în şcoală, aşa răspund peste 17% din părinţi, într-un studiu realizat de Institutul de ştiinţe ale Educaţiei (ISE).
Alţi aproape 7% din părinţi spun că dascălii trebuie să fie mai bine pregătiţi. Ei cer un climat mai strict, de disciplină în şcoală şi scăderea gradului de dificultate a temelor pentru copii. Majoritatea părinţilor (64,2%) consideră că au aşteptări realiste în ceea ce priveşte viitorul copiilor lor, iar 12% cred că aceste aşteptări sunt sigur realizabile. Peste 17% din ei consideră că aşteptările lor faţă de viitorul profesional al copiilor sunt în mică măsură realizabile. Potrivit cercetării, aproape 35% din părinţi nu văd şcoala ca pe un partener activ pentru asigurarea unui viitor pentru copiii lor şi consideră oferta instituţională a şcolii ca total inadecvată nevoilor reale ale elevilor. Părinţii consideră drept cea mai urgentă măsură necesară şcolii asigurarea dotării cu calculatoare (26,4%). Disciplina, comunicarea între elevi şi profesori, organizarea, lipsa fondurilor, metodele nepotrivite de predare, stilul de conducere, lipsa uniformei şcolare, suprasolicitarea elevilor sunt principalele deficienţe în funcţionarea şcolii. Aproape 23% din părinţi spun că nivelul salarizării influenţează în foarte mare măsură calitatea activităţii profesorilor sau în mare măsură (39,4%). Cât priveşte profesia dorită de părinţi pentru copil, 18,5% din părinţi cred că acest lucru ţine de decizia copilului. Alţi 11% vor să-l facă doctor sau farmacist, informatician (8,2%), inginer (7,9%), manager (6,5%), jurist, avocat (5,7%), profesor (4,2%), intelectual (2,9%). Mamele preferă meserii precum: muzician, sportiv, preot, contabil, iar taţii: muncitor calificat în domeniul protecţiei mediului sau informatic. Peste 20% din părinţi se plâng că li s-a cerut să aducă bani pentru şcoală, în general, iar la aproape 55% - bani pentru fondul clasei. 36,2% din ei se declară puţin dispuşi să ajute şcoala. Aproape 70% din părinţi cred că profesorii sunt plătiţi incorect, în timp ce 28% sunt de acord cu actualul lor nivel de salarizare. Părerea părinţilor în deciziile privind utilizarea fondurilor şcolii este solicitată în foarte mică măsură (16,6%), în mică măsură (33,6%) sau deloc (21,9%). Peste 30% din părinţi nu au vorbit niciodată cu profesorii clasei, 10,7% niciodată cu dirigintele sau învăţătorul clasei în care învaţă copilul, 55% nu au întâlnit niciodată directorul şcolii. Părinţii discută cu profesorii copilului o dată pe an (13,6%), de două ori pe an (15%) sau de trei ori pe an (7,3%). Peste 46% din elevi recunosc violenţa verbală între colegi, iar alţi 36,2% recunosc recurgerea la violenţă fizică. Violenţa verbală faţă de profesori este recunoscută de alţi 9,7% din repondenţi.

50% din elevi fac meditaţii
Aproape jumătate din elevi consideră că merită să înveţi doar pentru învăţătura în sine şi tot jumătate din ei se pregătesc în particular cu profesori din şcoală şi din afara şcolii. Meditaţiile se fac de două ori pe săptămână la matematică (27%), română (21%), limbi străine (13%), fizică (9%), geografie (8%) şi chimie (5%). Părinţii declară că, în medie, cheltuiesc pe an cu meditaţiile copiilor aproape 1.720.000 Rol.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite