Înghesuială pentru un loc de muncă la fabrica Ford

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Craiovenii au aşteptat ieri  ore în şir în faţa firmei care  recrutează angajaţi pentru Ford
Craiovenii au aşteptat ieri ore în şir în faţa firmei care recrutează angajaţi pentru Ford

Peste 400 de persoane şi-au depus ieri CV-urile la firma care recrutează personal pentru Ford.

Oamenii care şi-au depus dosarul speră să ocupe unul dintre cele 500 de locuri puse la bătaie de uzina de la Craiova.

„Eu am lucrat ca şi mecanic la CFR mai bine de 20 de ani, dar am fost disponibilizat în urmă cu doi ani. Ştiu că sunt foarte mulţi candidaţi pe un loc, dar am zis să îmi încerc norocul. Dacă stau acasă, ce fac? Am facturi de plătit şi o familie de întreţinut. Nu ştiu care sunt criteriile de selecţie. Am auzit doar că se fac angajări. Dacă reuşesc să trec de primul interviu, este bine", a spus Ilie Dumitru.

„Muncim şi 12 ore pe zi"

Cei peste 400 de craioveni care au aşteptat ieri ore bune la coadă să îşi depună CV-ul pentru un loc de muncă la Ford susţin că sunt gata să înveţe să asambleze o maşină de la cap la coadă.

„Muncim şi 12 ore pe zi dacă o să fie nevoie. De un an aşteptăm ca cei de la Ford să înceapă odată recrutarea de personal. Ford este o firmă puternică şi are nevoie de forţă de muncă. Dacă nu voi reuşi să mă angajez acum, voi mai încerca şi în viitor. Cu siguranţă vor mai fi scoase şi alte posturi la concurs", a spus Mihai Vlad, unul dintre craiovenii de la „coada Ford".

Mană cerească pentru olteni

La coada desprinsă parcă din vremurile de tristă amintire stătea şi Marin Dima, 52 de ani, din Craiova, care este în căutarea unui loc de muncă de câteva luni bune. Bărbatul susţine că până acum şi-a depus CV-ul la mai multe firme, însă, din cauza vârstei, a fost refuzat.

„Din păcate, în Craiova nu prea ai unde să lucrezi. Au rămas societăţi puţine, care oferă salarii de mizerie, iar cum alte posibilităţi nu sunt, trebuie să acceptăm ce ni se oferă, dacă vrem să avem cu ce să ne plătim facturile şi să întreţinem familiile. Aşa că Ford este pentru noi ca o mană cerească. Până la urmă, sunt 500 de locuri libere, iar şanse sunt pentru fiecare, dar să vedem acum care sunt şi criteriile de selecţie. Salariul, din câte am auzit, este destul de bun", a povestit Dima.

Nu există criterii de selecţie

Procesul de recrutare a început marţi şi se va desfăşura pe parcursul a două săptămâni, respectiv până pe data de 13 aprilie. „Suntem bucuroşi că un număr foarte mare de oameni şi-au depus CV-ul, însă noi vom analiza şi baza noastră de date, acolo unde există câteva mii de persoane. Compania Ford  este interesată să angajeze persoane dornice să înveţe şi care dispun de capacitate de adaptare la diverse situaţii", a declarat Ana Maria Timiş, senior manager Ford.   

Numărul de angajaţi la momentul preluării Automobile Craiova de către Ford în anul 2007 era de 3.900 de oameni, iar acum este de 3.500. Prin aceste angajări, numărul salariaţilor va ajunge la cifra de 4.000. Muncitorii vor lucra pentru producţia B-Max şi EcoBoost.

 „Ford va recruta, în principal, operatori de bază pentru liniile de producţie, dar, în acelaşi timp, suntem interesaţi şi de extinderea forţei de muncă prin aducerea unor specialişti de întreţinere. Este vorba despre 500 de locuri de muncă pentru început", a declarat Angella Alexander, director Resurse Umane Ford România.

Anul trecut, aceeaşi firmă de recrutare de personal pentru Ford România a fost acuzată de unii craioveni de amatorism şi corupţie. Oltenii au declarat în 2011 că pentru un post de electrician unii au plătit bani frumoşi, şpaga ajungând până la 3.000 de euro.

Ford, producţie sub ţintă

Ford a primit recent o amendă-record de 14 milioane de euro de la statul român. Compania a fost sancţionată din cauză că nu şi-a respectat contractul cu statul. În urmă cu cinci ani, americanii anunţau cu surle şi trâmbiţe că vor produce în România puţin peste 250.000 de maşini în anul 2011. Anul trecut au reuşit să asambleze abia 7.600 de utilitare.  

Reprezentanţii firmei Ford cred că primul an de producţie al noului B-Max la Craiova o să le aducă afaceri de un milliard de euro, luând în calcul cele 60.000 de maşini asamblate începând cu luna iunie, dar şi cele 30.000 de motoare EcoBoost produse din aprilie. În luna iunie va începe producţia propriu-zisă, câte 500 de maşini pe zi.

Modelul Ford B-Max, produs exclusiv la fabrica Ford de la Craiova, va putea fi comandat începând cu data de 22 martie,  la preţuri începând cu 13.400 de euro.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite