Hărţuirea şi abuzul pe internet, cele mai întâlnite probleme online în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cele mai expuse la pericolele de pe internet sunt fetele cu vârsta de aproximativ 17 ani
Cele mai expuse la pericolele de pe internet sunt fetele cu vârsta de aproximativ 17 ani

Hărţuirea şi intimidarea pe internet (cyberbullying) este cauzată de agresiune verbală, calomniere şi lipsa de securizare a datelor personale, reiese dintr-un raport de activitate lansat azi de organizaţia Salvaţi Copiii România.

Hărţuirea şi abuzul pe internet sunt cele mai întâlnite probleme online în România, potrivit raportului de activitate al liniei de consiliere Helpline, lansat azi de Salvaţi Copiii România.
Linia de consiliere Helpline este componentă a programului Sigur.info, de promovare a siguranţei copiilor pe internet. Helpline-ul se adresează celor care au întâmpinat probleme pe internet şi poate fi accesat prin intermediul paginii web www.sigur.info/helpline, reprezentând un serviciu gratuit de informare şi consiliere privind utilizarea în siguranţă a internetului de către copii.
Pe parcursul celor doi ani de funcţionare a Helpline-ului ,au fost primite peste 650 de apeluri şi sesizări atât din partea copiilor, cât şi a adulţilor. Problemele semnalate cel mai frecvent sunt: hărţuirea şi intimidarea pe internet - cyberbullying (218), înstrăinarea datelor personale (149), cazuri de fraudă şi/sau spam (35), pornografie/conţinut ilegal (24) şi şantaj (20). Media de vârstă a apelanţilor este de 17 ani, preponderente fiind persoanele de sex feminin.
Cum poţi fi hărţuit pe internet
Hărţuirea şi intimidarea pe internet (cyberbullying) a fost cauzată de o problematică diversă: agresiune verbală, calomniere şi lipsa de securizare a datelor personale. Acest tip de hărţuire poate presupune trimiterea de e-mail-uri unei persoane care a refuzat comunicarea cu expeditorul, e-mail-uri care pot conţine ameninţări, remarci sexuale, incitări la ură, şicanări ale victimelor, precum şi afişarea oricăror declaraţii false care au ca scop umilirea victimei. Înstrăinarea datelor personale este relaţionată cu hărţuirea, care reprezintă deseori evoluţia nefericită a unui caz în care datele personale sunt utilizate în scopuri de umilire şi înjosire. Cazurile de fraudă/spam au implicat solicitări de introducere a datelor bancare, prin e-mail-uri fictive de la bănci. Şantajul reclamat la linia de consiliere se bazează de cele mai multe ori pe utilizarea unor date personale ale altei persoane (de cele mai multe ori poze compromiţătoare), pentru a obţine beneficii.
Componenta Helpline oferă utilizatorilor mai multe posibilităţi de contactare, apelurile fiind preluate de coordonatorul Helpline şi de operator, la numărul de telefon 0744 300 476 şi prin chat Yahoo Messenger/Meebo, între orele 11.00-15.00, de luni până vineri, sau prin email la adresa helpline@sigur.info.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite