Cu "Hanruc" în Elveţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Patru adolescente au pus la punct un hanorac care se transformă, la nevoie, în rucsac şi merg să-şi prezinte produsul la concursul "Compania europeană a anului"

Compania ECHO. Adică Earning through Curiosity, Honesty and Originality. Adică patru fete care au câştigat Premiul I la secţiunea "Compania anului" a competiţiei "Student Company", organizată anual de Junior Achievement România. Cu ce i-au convins Adina, Sorina, Suzana şi Carmen pe membrii juriului? Cu un hanorac-rucsac, denumit sugestiv "Hanruc", denumire despre care fetele spun că şi-ar dori să fie la fel de cunoscută cum e Adidas pentru încălţămintea sport.
"Concursul la care am participat a fost, în esenţă, o simulare a activităţii unei companii pe piaţă. O echipă de minimum patru elevi îşi creează o companie în care fiecare îndeplineşte anumite funcţii", spune preşedinta ECHO, Adina Stoica, elevă în clasa a XII-a I a Colegiului Naţional "Tudor Vianu" din Capitală. Celelalte trei fete au servit drept vicepreşedinţi şi împreună au realizat un produs inovativ şi multifuncţional. "Să zicem că pleci de-acasă îmbrăcat în hanorac şi, între timp, se face cald. Scoţi hanoracul, îl faci rucsac, îţi vâri geanta în el, că e încăpător, şi problema s-a rezolvat. Reciproca e valabilă. Pleci cu rucsacul şi te trezeşti că începe să plouă, aşa că faci operaţiunea inversă". Adresat cu precădere iubitorilor de munte şi de călătorii, precum şi adolescenţilor pentru care rucsacul face parte din uniformă, "hanrucul" va fi prezentat săptămâna aceasta elveţienilor care vor trece pragul târgului special organizat în cadrul finalei "European Company of the Year". Adina, Sorina şi Suzana vor merge la Interlaken, în Elveţia, cu zece "hanrucuri", iar cei interesaţi de produsul lor vor putea să-l achiziţioneze în schimbul a 40 de euro.
Dacă le întrebi pe fete cine le-a pus în practică ideea, primeşti imediat răspunsul: "Mamele!" Mamele au cumpărat material, mamele au cumpărat fermoare, mamele s-au ocupat de cusut. Dacă mamele şi-au făcut treaba, fetele spun că lor le revine acum datoria de a se prezenta cât mai bine în finală. Sarcina lor constă, astfel, în amenajarea unui stand de prezentare, în care să-şi pună cât mai bine în evidenţă produsul: "Vom încerca să creăm un mic univers: ne-am gândit la o mochetă verzuie, care să imite iarba, la un coş cu spice de grâu, ne-am gândit să folosim hărţi, izopren, fotografii cu peisaje montane şi busole, am cerut cu împrumut şi nişte fluiere din lemn de la Muzeul ţăranului Român. Vom avea, de asemenea, un steag, un banner cu sigla companiei şi numele ţării, fluturaşi şi cărţi de vizită, ca să le împărţim la târg. Va trebui să punem la punct şi un scheci de câteva minute, în care să ne lăudăm marfa într-un mod original", spune Adina. Sorina are însă gânduri şi mai mari: "Ne-am dori să nu lăsăm lucrurile aşa. Ar fi foarte bine dacă s-ar găsi cineva care să-şi dorească să ne ajute să ne îmbunătăţim produsul şi să-l lansăm apoi pe piaţă". Până în momentul în care va fi comercializat, puteţi afla mai multe despre "hanruc" accesând site-ul care îi este dedicat: www.echocompany.tk.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite