Gorjul, promovat cu munţi din Germania

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Insignele care fac reclamă judeţului  nu înfăţişează Munţii Vâlcan sau Munţii Parâng, din Gorj, ci conţin o imagine  cu un peisaj din Bavaria
Insignele care fac reclamă judeţului nu înfăţişează Munţii Vâlcan sau Munţii Parâng, din Gorj, ci conţin o imagine cu un peisaj din Bavaria

Insignele folosite pentru atragerea turiştilor în judeţul Gorj, realizate cu fonduri europene, sunt imprimate cu o imagine a Munţilor Wetterstein din grupa nordică a Alpilor de Nord.

Judeţul Gorj a fost prezent la mai multe târguri de turism din ţară cu diverse materiale de promovare a acestei zone din Oltenia cu mare potenţial turistic. Ultimul eveniment la care Consiliul Judeţean a fost prezent este Târgul de Turism al României, desfăşurat în Bucureşti la jumătatea lunii martie.

Printre materialele de promovare de la standul judeţului Gorj şi cu care turiştii au fost îmbiaţi să viziteze această zonă a ţării au fost şi insignele realizate în cadrul proiectului „Redescoperă Gorjul", cu finanţare din fondurile Uniunii Europene. Numai că fotografia de pe aceste insigne, inscripţionate cu îndemnul „Redescoperă Gorjul", nu prezintă Munţii Vâlcan sau Parâng, ci un peisaj din Germania. Ilustraţia poate fi descărcată de pe internet, gratuit, de pe diverse site-uri cu fotografii „wallpaper" pentru computere. Astfel, poza de pe insigna de promovare a judeţului Gorj reprezintă un peisaj din zona Eschenlohe, din Germania, şi anume râul Loisach şi Munţii Wetterstein (o grupă nordică a Alpilor de Nord).

Alina Pătraşcu, din cadrul Consiliului Judeţean Gorj, manager de proiect, susţine că fotografia nu e luată de pe internet. De asemenea, aceasta a refuzat să precizeze numele firmei care s-a ocupat de insigne sau care a fost costul separat al insignelor. „Nu a fost luată de pe internet. Am luat legătura cu firma care s-a ocupat de aceste insigne. O să vă precizăm un răspuns prin intermediul Biroului de relaţii cu presa. Este o instituţie publică şi aşa se procedează", a spus managerul de proiect.

Unul dintre  site-urile unde poate fi văzută fotografia reprezentând o zonă turistică din Germania



„Poate cei de la site au luat poza de la noi"

Ionel Dobre, manager public al Consiliului Judeţean Gorj, cel care a fost prezent la Târgul de Turism al României din Bucureşti şi a împărţit insignele „Redescoperă Gorjul" cu munţi din Germania, spune că drepturile de autor sunt asumate prin contract. „Insignele au fost făcute de către o firmă din Bucureşti. Nu ştiu câte au fost făcute. Noi le-am cerut prin contract să aibă toate drepturile de copyright. O să cerem lămuriri la firma de la Bucureşti, dar trebuie să ne edificăm ce s-a întâmplat. Poate că cei de la site-ul respectiv au luat poza de la noi. Eu ştiu că ni s-au prezentat mii de poze din care să alegem", a declarat Ionel Dobre.

Valoarea totală a proiectului „Redescoperă Gorjul" este de peste 900.000 de lei (aproximativ 200.000 de euro). Cea mai mare parte a banilor provin de la Uniunea Europeană. Banii sunt folosiţi pentru realizarea de diverse materiale de promovare turistică a judeţului Gorj şi pentru participarea de evenimente turistice. 

"O să cerem lămuriri la firma de la Bucureşti.''
Ionel Dobre manager public  al Consiliului Judeţean Gorj

Unul dintre  site-urile unde poate fi văzută fotografia reprezentând o zonă  turistică din Germania
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite