Cum sunt păcăliţi românii când cumpără băuturi răcoritoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a descoperit în magazine, în 10 zile de control, 164.000 de litri de băuturi răcoritoare, sucuri şi nectaruri de fructe care nu corespundeau etichetelor.

Peste 70% din agenţii economici controlaţi de ANPC în perioada 11 – 22 iulie vindeau băuturi răcoritoare care nu corespundeau calităţii declarate. În cifre absolute, 470 din 650 de firme, au încălcat, într-o formă sau alta, regulile de comercializare a acestor produse.

Etichete mincinoase

Cele mai multe nereguli s-au constatat la etichete, care erau fie mincinoase, fie confuze, fie abuzive. De exemplu, un produs ce avea inscripţionat „băutură răcoritoare carbogazoasă cu aromă de cola” menţiona şi un conţinut de suc de fructe, deşi acesta lipsea cu desăvârşire.

O altă „băutură răcoritoare carbogazoasă cu suc de lămâie şi aromă de soc”, nu avea niciun strop de lămâie.

Mere în loc de piersici

O altă etichetă pretindea că băutura conţine suc de portocale şi piersici, dar nu avea decât suc de mere. În alta, sucul de fructe nu reprezenta nici măcar un procent din conţinut, ceea ce nu dă specificitate produsului, potrivit ANPC.

Pe alte etichete nu erau amintiţi îndulcitorii, deşi ei erau prezenţi în componenţa lichidului.

Mai grav este că multe dintre produse nu atenţionau că ele „pot afecta negativ activitatea copiilor şi atenţia acestora”, aşa cum spune legea, atunci când este vorba de coloranţi autorizaţi.

Inspectorii au descoperit că multe dintre sucurile de fructe aflate în comerţ nu conţin decât arome, fie că este vorba de lămâie, căpşuni sau kiwi.

De asemenea, se continuă practica etichetelor mici, imposibil de citit, şi în culori necontrastante.

Inspectorii au aplicat 517 de amenzi contravenţionale, valoarea totală fiind de aproape 800.000 de lei.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite