Copiii cu deficiente vor fi supravegheati de mai multi profesori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dascalii itineranti, cei care ii ajuta pe copiii cu deficiente sa se integreze in invatamantul de masa, vor avea parte de un nou sistem de normare incepand cu anul scolar 2005-2006. Astfel, de la

Dascalii itineranti, cei care ii ajuta pe copiii cu deficiente sa se integreze in invatamantul de masa, vor avea parte de un nou sistem de normare incepand cu anul scolar 2005-2006. Astfel, de la anul, copiii cu deficiente vor avea parte de dascal itinerant nu doar o ora pe saptamana, ca pana acum, ci de peste doua ore pe saptamana. Un ordin emis recent de Ministerul Educatiei prevede ca norma de 16 ore va fi pentru 8-12 copii cu cerinte educative speciale sau pentru 4-6 copii cu deficiente severe/asociate. Pana acum, norma era de 16 ore pentru 15 elevi din clasele primare, respectiv 20 de elevi din clasele gimnaziale. Cel putin jumatate din activitatea normata a cadrului didactic itinerant trebuie desfasurata la grupa sau la clasa in parteneriat cu educatoarea, invatatoarea sau profesorul de la clasa. In rest, dascalul itinerant se poate duce in familia copilului cu deficiente, il poate asista la teatru, la cinematograf, in biblioteci etc. Cadrele didactice din scolile de masa care au elevi integrati au prioritate la acordarea primelor platite din fondul anual de premiere. Dascalii eficienti in ceea ce priveste integrarea copiilor cu deficiente vor primi intre 5 si 10 puncte in fisa de evaluare anuala sau in cea de restrangere de activitate. Copiii cu deficiente au inceput sa fie integrati in invatamantul de masa din 2001 incoace, la presiunile Uniunii Europene. In prezent, in Bucuresti, de exemplu, sunt integrati 60 de copii fata de 39 anul trecut. De asemenea, tot in acest an scolar, functioneaza in cadrul scolilor obisnuite 5 clase de copii cu deficiente.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite