Codul secret al hoţilor de autoturisme de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Serviciul Român de Informaţii a monitorizat o grupare de spărgători de limuzine care a reuşit să fure 11 BMW-uri folosind telecomenzi setate pe frecvenţa cheilor maşinilor. Pot sparge un autoturism în mai puţin de un minut. Au un limbaj codificat, în care „tatuajul“ (modificarea seriilor de şasiu) este foarte important. Sunt hoţii de maşini de lux!

Fan al celebrului film „Dispari în 60 de secunde", cu Nicolas Cage şi Angelina Jolie, Mihăiţă Duduman s-a inspirat din pelicula americană despre metodele de a fura, şi le-a pus în practică pe străzile din Bucureşti. Duduman a fost trimis în judecată, în stare de arest, alături de 11 tovarăşi, pentru furtul a 11 maşini de lux marca BMW X6.

Verificări

Procurori din cadrul Parchetului Capitalei continuă cercetările cu privire la alte furturi, la modul în care s-au falsificat mai multe certificate de înmatriculare, dar şi cum au fost obţinute plăcuţe falsificate cu numere de maşină şi la implicarea proprietarilor de service-uri care modificau seriile de şasiu ale autoturismelor.

Anchetatorii încearcă să dea de urma unuia dintre complicii grupării, care are acces la baza de date ale Direcţiei de Evidenţă a Populaţiei şi Administrare a Bazelor de Date din cadrul Ministerului de Interne.

La furat de „vaci", „câini" sau „căruţe"

Timp de aproape jumătate de an, Servicul Român de Informaţii a monitorizat discuţiile telefonice ale spărgătorilor de maşini. Hoţii foloseau un limbaj codificat, astfel că maşinile erau denumite „vaci", „câini", „căruţe", iar când discutau despre certificate de înmatriculare vorbeau de „acela mic", „acela mare", „hârtie".

În discuţiile referitoare la plăcuţele cu numere de înmatriculare foloseau apelativele: „table", „fiare", iar cheile auto erau denumite „plastice", „brânză", „gagici". Oglinzile retrovizoare erau „urechi", iar sumele de bani „caşcaval". Atunci când se refereau la modificarea seriilor de şasiu, hoţii vorbeau de „tatuaje", seriile de şasiu fiind numite „alea lungi". Într-un alt caz, în care „săgeţile" hoţilor erau pe teren pentru a găsi maşini de furat, aceştia îşi anunţau superiorii de eventualele pericole: „Păi, eu sunt tras lângă unii băgaţi într-o maşină, într-o Solenza, da-s gabori! Unul dintre ei are o uniformă de gabor pe el."

Telecomanda

Duduman prefera BMW-uri pentru că unul dintre complicii săi, cu legături printre interlopii din Turcia, i-a procurat mai multe chei originale tip BMW brute şi o telecomandă. Telecomanda era setată pe frecvenţa 868, aceeaşi pe care funcţionează o cheie pentru autoturisme BMW, fiind astfel posibilă  accesarea închiderii centralizate a maşinilor şi implicit închiderea sau deschiderea acestora.

În unele cazuri, telecomanda nu a funcţionat şi atunci Duduman a rupt butucul de la yala portierei stânga faţă. Odată intrat în maşină, tânărul conecta la calculatorul de bord un dispozitiv electronic care-i transmitea în mod automat informaţiile la cheia brută. Aceasta era introdusă în contact şi devenea din acel moment cheia autoturismului.

Modificate în service

Maşina primea plăcuţe cu numere noi - pentru care existau certificate de înmatriculare false - şi era dusă într-un service autorizat BMW din Focşani, Piatra Neamţ sau din Bucureşti pentru modificarea seriilor de şasiu. Autoturismul era pus la vânzare la un preţ sub cel al pieţei, iar în câteva cazuri gruparea a exportat „marfa" în Turcia. Mai mult, hoţii au motant un sistem GPS pe un BMW furat pe care l-au vândut unui argeşean din localitatea Costeşti. Astfel, hoţii intenţionau să-l mai fure încă o dată.

Programe speciale

Omul de afaceri Radu-Alexandru Tudoran are în proprietate un service şi este cel care a procurat din Turcia opt chei brute tip BMW. El a fost acuzat de complictate la furt calificat şi la fals în înscrisuri oficiale. Pe laptopul său procurorii au găsit mai multe programe destinate funcţionarii şi diagnosticării unor erori la componentele autovehiculelor BMW. De asemenea, au fost descoperite şi programe care pot fi utilizate în vederea transmiterii datelor din calculatorul de bord al unui autovehicul la cheia brută. Au mai fost identificate imagini ale unor certificate de înmatriculare emise în Bulgaria pentru un autoturism VW Golf, dar şi variantele prelucrate ale aceluiaşi document.

„O grămadă de miliţie! E o razie d-asta, spurcată rău"

Sever Parici şi Remus Stancu, doi dintre membrii grupării de hoţi,
au fost înregistraţi de SRI când discutau la telefon că anchetatorii au început să ia urma furturilor de autoturisme de lux.

23 iulie 2010

Remus Stancu: Băga-mi-aş...da! O grămadă de miliţie! Da' ce miliţie! Da... E o razie d-asta acum, spurcată rău.
Sever Parici: Ce e astăzi? Vineri, nu?
R.S.: Da!
S.P.: Marţea şi vinerea!
R.S.: Da, da' acuma e periculoasă! A fost cineva la Candiano (strada Candiano Popescu, unde este sediul Serviciului Furturi Auto -n.r.) şi nu ştiu ce s-a făcut prin oraş... ce s-a făcut, şi zbiera acolo şi urla şefu' ăla al lor... erau vreo 200 de inşi! „Vă daţi demisia în trei zile dacă nu-i prindeţi!", că nu ştiu ce s-a făcut, nişte şmecherii d-astea multe! Că „mafia care pleacă în Bulgaria, care vine p-aici pe teritoriu' românesc sau invers..." Înţelegi? Nu ştiu... Dar ce treabă am io? Îmi bag p... în mă-sa! N-am nici tramvaiu' p-aici pă unde sunt, dar maşina! Hai că ne auzim la telefon atunci!

23 iulie 2010

Mihăiţă Duduman este informat de Sever Parici că Poliţia face filtre pe şosele. Duduman era la Focşani  pentru modificarea seriilor după şasiul unui BMW, care avea montate plăcuţe cu numere false şi trebuia să se întoarcă în Capitală.

Sever Parici:
Belea peste tot! Se opreşte tot şi pă stânga, şi pă dreapta!
Mihăiţă Duduman: Păi şi ce...?
S.P.: Păi ştiu eu... să nu fie vreo prostie! Cică e belea mare...
M.D.: S-a întâmplat ceva.
M.D.
: S-a întâmplat ceva, da, pă la Candiano Popescu, nu ştiu!... Înjura p-acolo comandantul ăla mare că nu e în stare de nimic, că...

16 august 2010

Ioan Marian discută cu o persoană necunoscută că două maşini au ajuns în Turcia şi au fost valorificate de Eugen Popa, iar cea de-a treia a fost oprită la graniţă.
Domn: Vezi că una a trecut şi una a rămas.
Ioan Marian: Ce?
D.: Păi, dacă vezi cu ce au venit te c... pe tine mă, ce dracu! Şi a rămas aia grasă.
I.M.: N-a putut să treacă?
D.: Dacă a rămas... Ai înţeles? N-avea pe unde, a vrut să o treacă şi nu  a încăput pe acolo şi a rămas agăţată. Înţelegi?
I.M.:  Aici la noi.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite