Cinci mituri despre Facebook
0Probabil compania care a cunoscut cea mai rapidă creştere din istorie, Facebook, a reuşit să strângă, în cei şase ani şi jumătate de la înfiinţare, 500 de milioane de utilizatori activi. În prezent, reţeaua de socializare reprezintă sursa de inspiraţie a filmului "The Social Network", însă, producţia care va avea premiera pe 1 octombrie nu este singura poveste legată de Facebook. Iată cinci dintre cele mai populare mituri des
1. Facebook este utilizat mai ales de adolecenţii de liceu.
La lansarea Facebook, în primăvara anului 2004, Mark Zuckerberg (fondatorul reţelei sociale, foarte tânăr pe atunci) s-a gândit că doar colegii săi vor fi interesaţi de acest site. Însă, aceasta a fost doar o chestiune de câteva luni. În curând, site-ul a început să fie utilizat de studenţii care erau prieteni cu tinerii liceeni, pentru ca în 2006 şi adulţii să ajungă să folosească platforma de socializare, potrivit Washington Post.
În prezent, Facebook a adevenit atât de popular încât este folosit de oameni indiferent de vârstă, ocupaţie sau profesie.
2. Facebook continuă să facă schimbări pentru a susţine vânzările din publicitate.
Zuckerberg face în mod constant modificări la caracteristicile şi interfaţa platformei de socializare, iar unele dintre aceste modificări au lăsat utilizatorii cu mai puţin control asupra modului în care datele lor personale sunt afişate pentru ceilalţi. Un astfel de exemplu este că, la sfârşitul anului trecut, lista de prieteni a fiecărui utilizator a fost făcută publică; politica de confidenţialitate şi un grup mic, dar activ de utilizatori Facebook au forţat compania să anuleze această modificare.
Criticii companiei susţin că aceste modificări ascund, de fapt, ideea de a scoate profit din bannerele publicitare, subliniază cotidianul american.
3. Utilizatorii Facebook sunt indignaţi de politica de confidenţialitate a platformei.
Unii spun că sunt, dar acţiunile vorbesc mai tare decât cuvintele, şi Facebook a continuat să crească prin fiecare controversă legată de confidenţialitate. Cea mai mare controversă a avut loc în septembrie 2006, când Facebook a introdus News Feed, care prezintă cele mai recente informaţii despre fiecare utilizator în parte. Deşi 10 % dintre utilizatori s-au declarat mulţumiţi de introducerea acestei noi caracteristici, iniţial grupurile Facebook au protestat faţă de schimbarea făcută. Astăzi, acest feature este unul dintre cele mai populare.
4. Zuckerberg a furat ideea pentru Facebook de la alţi studenţi de la Harvard.
Dacă iniţiatorul Facebook a furat ideea de la altcineva este marea întrebare în jurul căreia se învârte şi acţiunea producţiei "The Social Network", bazată pe cartea lui Ben Mezrich "The Accidental Billionaires". Zuckerberg a lucrat pentru scurt timp pentru un grup de elevi mai mari care construiau o reţea socială pe care au numit-o Harvard Connection (redenumită mai târziu ConnectU), dar şi-a lansat propriul site, pe care l-a numit iniţial Thefacebook. Elevii mai mari s-au simţit trădaţi şi au intentat un proces împotriva lui Zuckerberg, acuzându-l că le-ar fi furat ideea, potrivit aceluiaşi cotidian.
5. Facebook ar putea urma modul Friendster şi MySpace.
Friendster a fost creat de un tip care a declarat că o parte din motivaţia sa a fost aceea de a ajuta oamenii să găsească informaţii; MySpace (care s-a lansat în august 2003) a fost folosită iniţial în acelaşi scop. Facebook, prin contrast, a fost conceput ca un instrument de comunicare mult mai larg. Friendster şi MySpace nu au fost niciodată atât de sofisticate din punct de vedere tehnologic. Niciunul dintre aceste servicii nu a devenit aproape la fel de cunoscut ca Facebook.
Facebook este cel mai mare serviciu pe internet până în prezent, după orele de utilizare, şi a devenit cel mai mare depozit de fotografii. Toate aceste lucruri arată că Facebook a devenit ceva mult mai mult decât un moft. Reţeaua poate fi în cele din urmă înlocuită cu altceva, dar nu fără ocompeteţie, conchie Washington Post.