Ce presupune munca de brand manager

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deschiderea către oameni şi atenţia la detalii sunt două calităţi care nu trebuie să lipsească unui brand manager.Sandina Olteanu a început ca analist de marketing la o companie de cercetări de piaţă. Afirmă că cel mai important lucru este să ştii să lucrezi în echipă.

Sandina Olteanu a ajuns la 29 de ani să îndeplinească o funcţie la care alţii nu ajung într-o viaţă. S-ar putea spune că a avut noroc, dar ea crede că norocul şi l-a făcut singură. Fiecare job pe care l-a îndeplinit a mai pus o cărămidă la funcţia ei de-acum, aceea de brand manager.

A început în 2003, când, după terminarea Facultăţii de Relaţii Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice, a lucrat ca voluntar pentru o asociaţie. Câteva luni mai târziu s-a angajat la o firmă de cercetări de piaţă. “Am început ca analist de marketing într-o companie  unde am învăţat enorm. Apoi am activat o scurtă perioadă într-o agenţie de creaţie care mi-a deschis şi mai mult apetitul pentru branduri şi mi-a relevat multe mecanisme cu care urma să lucrez”, explică tânăra.

Acum este brand manager în cadrul companiei Ursus Breweries. În atribuţiile unui brand manager intră realizarea planului de marketing, organizarea de evenimente, promovarea produsului şi a brandului, activităţi de publicitate şi PR.
Jobul de brand manager presupune creşterea şi educarea unui brand într-o strategie unică, care să aducă produsul în faţa consumatorului sub o anumită viziune.

“Brand managerul defineşte linia strategică a mărcii în funcţie de strategia companiei, prin analiza datelor de piaţă, coordonează agenţiile care se ocupă de dezvoltarea campaniilor de promovare atât către consumatori, cât şi către retaileri – canale de distribuţie, strategia de media etc. Apoi urmăreşte evoluţia vânzărilor şi reacţia publicului la noile campanii şi evaluează impactul acestora. Toate acestea gestionând un buget alocat brandului respectiv”, explică Sandina Olteanu, brand manager pentru Ciucaş, în cadrul companiei Ursus Breweries.

Zilele de muncă nu seamănă între ele

image

Sandina Olteanu, la lansarea mărcii de bere



O zi de muncă din viaţa unui brand manager este mereu altfel. “Mi-ar fi foarte greu să descriu un tipar al unei zile, căci nu seamănă între ele. O zi la birou poate însemna şedinţe cu echipa, deplasări pentru filmarea spoturilor şi activarea promoţiilor naţionale sau întâlniri cu agenţiile de media, creaţie etc, dar şi rapoarte, prezentări şi alte şedinţe”, explică tânăra.

Tineri energici şi cu idei

Jobul de brand manager, în orice tip de companie, grupează mai multe activităţi. Într-un domeniu atât de activ, lucrurile se întâmplă foarte repede. “Cei mai potriviţi acestui tip de activitate sunt cei energici, suficient de curioşi şi cu o deschidere către idei creative.

Totodată, este foarte importantă capacitatea de a lucra în echipă, de a dezvolta idei împreună cu oameni din celelalte departamente”, este de părere Sandina Olteanu, brand manager pentru Ciucaş.

image

Cel mai important atu al acestui domeniu, din perspectiva mea, este că îmi oferă ocazia să trasez direcţiile unui brand şi să urmăresc evoluţia sa în toate etapele şi detaliile sale.

image


Sandina Olteanu
brand manager
pentru Ciucaş

CV

Mai 2007 – prezent:
brand manager Ciucaş în cadrul companiei Ursus Breweries

Septembrie 2005 – aprilie 2007: junior brand manager Timişoreana la Ursus Breweries

Mai – septembrie 2005:
junior account executive la McCann Erickson

Octombrie 2003 – mai 2005:
marketing analyst în cadrul companiei Daedalus Consulting

Ianuarie 2003 – iunie 2003
a fost voluntar în cadrul fundaţiei Archway România.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite