Înghesuială pentru slujbe la înălţime

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Emirates Airlines este una dintre cele mai luxoase companii aeriene
Emirates Airlines este una dintre cele mai luxoase companii aeriene

Peste 400 de români s-au prezentat ieri la un interviu pentru postul de steward la una dintre cele mai mari companii aeriene din lume. Aplicanţii au încercat să-i convingă pe angajatorii arabi că pot fi buni însoţitori de bord şi că merită salariul de 2.000 de euro.

Emirates Airlines, considerată una dintre cele mai luxoase linii aeriene din lume, organizează o dată pe an în România Open Day, adică ziua în care oricine poate veni la un interviu cu un CV şi poze de buletin să încerce să-i convingă pe arabi, în engleză, să-i angajeze. Există desigur şi anumite cerinţe: vârsta minimă de 21 de ani, ţinută business şi, obligatoriu, atitudine pozitivă.

Vezi video aici şi aici.

Ieri, la Rin Grand Hotel din Capitală, românii au făcut coadă. Fetele aveau cămăşi albe, cu guler călcat impecabil, fuste negre, drepte şi puţin deasupra genunchilor, dres de culoarea piciorului şi pantofi cu toc.

„În avion nu prea ai voie cu toc pentru că este şi incomod. Părul însă trebuie neapărat prins, iar machiajul discret. De asemenea, dantura trebuie să fie impecabilă. Astea sunt ponturi pe care le ştim noi, nu sunt scrise pe site", a povestit Valentina Chiţeşi (28 de ani), venită de la Braşov ca să aplice pentru un job de stewardesă în Dubai.

Printre fete, într-un număr aproape la fel de mare, s-au aflat şi băieţi, gătiţi tot la patru ace. „Am făcut cursul de însoţitor de bord pe care am dat 3.000 de euro şi nu mi-a folosit la nimic. Arabii nu ţin cont de el, iar în România nu m-am putut angaja", a explicat Bogdan Dorobanţu. Recunoaşte că motivul pentru care stă la coadă să intre la interviu îl reprezintă salariul motivant: 2.000 de euro, care include şi bonusuri şi diurnă.

Mulţi prezenţi, puţini admişi

Sute de tineri s-au călcat în picioare pentru un post de  steward

Sute de tineri s-au călcat în picioare pentru un post de  steward

Peste 400 de români au aşteptat ieri să intre la interviul pentru job. La prima probă, concurenţii şi-au prezentat CV-ul şi două fotografii. Apoi, timp de câteva minute, şi-au făcut o prezentare în engleză. Valentina, unul dintre candidaţii respinşi după prima probă, era nedumerită.

„Nu ştiu unde am greşit. Vorbesc foarte bine engleza", s-a mirat tânăra, bucurându-se, însă, pentru colega ei Elsie Găină, declarată admisă după prima etapă. Mai târziu,  tânăra a intrat la un nou interviu. De data aceasta a trebuit să facă o scurtă descriere a colegului din stânga sa şi să explice ce personalitate istorică îi place şi de ce. „Am picat. Am cerut explicaţii şi ni s-a răspuns că îşi rezervă dreptul de a nu da niciuna", a spus Elsie.

De altfel, dintre cei aproximativ 150 de „supravieţuitori" ai primei probe, doar 50 au apucat să intre la al doilea interviu şi doar 10 dintre aceştia au fost selectaţi pentru a participa la următoarele probe eliminatorii. Nu se ştie încă numărul celor care vor fi angajaţi. „Există criterii obligatorii precum vârsta, înălţimea sau cunoaşterea unei limbi străine, însă, în final, alegerea este pur subiectivă: îi place sau nu de tine. Nu ţine de frumuseţe ori carismă", a explicat Mihai, steward la o companie de zbor românească.

"Nu ştiu care sunt motivele pentru care am fost respinsă. Nu am primit nicio explicaţie."
Valentina Chiţeşi
candidată

Studiile nu aduc garanţii

Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă din România organizează cursuri pentru şcolirea însoţitorilor de bord. Condiţiile de participare sunt stricte, iar costurile depăşesc 3.000 de euro. Doritorii trebuie să aibă peste 18 ani, cunoştinţe temeinice de limba engleză şi geografie şi o sănătate de fier.

Admişii urmează cursurile teoretice de opt săptămâni, care costă 1.568 de euro, şi etapa practică, pentru care plătesc 1.300 de euro. Apoi, învăţăcelul este instruit pe simulator, adică alţi 500 de euro. Absolvirea acestei şcoli nu garantează însă obţinerea unui loc de muncă.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite